خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست لرستان؛

لرستان از نظر تنوع زیست محیطی در حایگاه مطلوبی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۶۱

لرستان با داشتن ۱۰درصد از جنگل‌های کشور و ۲۰درصد از جنگل‌های زاگرس و حدودا ۳۷۰۰گونه گیاهی و ۳۵۶گونه جانوری از نظر تنوع زیستی در بین استان‌های کشور حائز اهمیت است.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: لرستان با داشتن ۱۰درصد از جنگل‌های کشور و ۲۰درصد از جنگل‌های زاگرس و حدودا ۳۷۰۰گونه گیاهی و ۳۵۶گونه جانوری از نظر تنوع زیستس در بین استان‌های کشور حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، «مهرداد فتحی بیرانوند» در جمع خبرنگاران افزود: این پایش‌ها به منظور بررسی میزان آلودگی‌های زیست محیطی و پیگیری اخطاریه‌های صادره به واحدهای آلاینده صورت گرفت.

وی اظهار کرد: این پایش‌ها به صورت متناوب در طول سال برای پایش و جلوگیری از هر گونه آلاینده‌های زیست محیطی انجام می‌گیرند.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: لرستان در تنوع زیستی در بین استان‌های کشور حائز اهمیت است و این مسئولیت ما را در حفاظت از این ثروت خدادادی سنگین می‌کند.

کار‌شناس حقوقی محیط زیست لرستان گفت: بازدید از کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و پایش آن‌ها توسط کار‌شناسان این اداره کل در طول سال انجام خواهد شد و کلیه این واحد‌ها ملزم به رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در طول زمان مشخص شده خواهند بود.

«کامران سپه وند» اظهار کرد: واحدهایی که ضوابط و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکنند به مراجع قضایی جهت مجازات معرفی و نسبت به تعطیلی و پلمپ واحدهای آلاینده زیست محیطی آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی گفت: در این راستا، هفت واحد کارخانه شن و ماسه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، و با استناد به ماده ۱۱و۹ قانون حفاظت و به‌سازی هر کارخانه‌ای که آلایندگی زیست محیطی داشته باشد، نسبت به پلمپ آن تا رفع آلودگی اقدام خواهد شد.

معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: با تلاش این اداره کل و همکارانمان در اداره نظارت بر حیات وحش برادر رمضانی و سرکار خانم زمانی، دومین دوره آموزشی پلنگ ایرانی با حضور مهمانانی از استان‌های زاگرس نشین ومدیر کل محیط زیست لرستان و فرماندار محترم شهرستان خرم آباد و ریس حراست استانداری لرستان و تشکلات زیست محیطی استان در سالن همایشات خانه معلم برگزار شد.

مصطفی‌وند بیان داشت: این کلاس آموزشی که توسط انجمن پلنگ ایرانی به‌مدت ۳روز، توسط سرکار خانم دکتر صانعی، مدیر عامل انجمن پلنگ ایرانی، برگزار می‌شود، در ابتدای روز نخست با تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی برنامه آغاز شد

مدیر کل محیط زیست لرستان نیز ضمن خوش آمد گویی به مهمانان دوره آموزشی از توانمندی‌های محیط زیست لرستان و از چالش‌های این اداره کل صحبت کرد.

فتحی افزود: لرستان با داشتن ۱۰درصد از جنگل‌های کشور و ۲۰درصد از جنگل‌های زاگرس و حدودا ۳۷۰۰گونه گیاهی و ۳۵۶گونه جانوری از نظر تنوع زیستی در بین استان‌های کشور، حائز اهمیت است و این مسئولیت ما را در حفاظت از این ثروت خدادادی سنگین می‌کند، لرستان با دارا بودن گونه‌های گربه سان از قبیل پلنگ ایرانی، کاراکال، گربه وحشی و همچنین گونه‌های آندمیک سمندر لرستانی و ماهی کور غار در بین استان‌های کشور از اهمیت قابل ملاحضه‌ای برخوردار است.

که امیدوارم با توجه به فرهنگ بالای مردم لرستان که از دیر بازان چه از لحاظ دیانت و چه از لحاظ طبیعت دوستی همیشه ثابت کرده‌اند که طبیعت برای‌شان اهمیت دارد و از آن حفاظت می‌کنند، مفرغها که به شکل حیوانات بوده و امروزه نیز با داشتن چوپان فداکار لرستانی، نوروز حیدری، و اخیرا برادر سه شهید، جناب آقای باقری، که علیرغم کشته شدن ۱۱قطعه شتر مرغش توسط کاراکال از آسیب رساندن به آن خوداری کرد و حیوان را سالم به محیط بانان ازنا تحویل داد.

آری لرستان سرزمین بخشش و مهربانی است، و امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها که جا دارد از انجمن پلنگ ایرانی تشکر کنیم، فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست بهتر از این در میان مردم نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز