خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

کلید اقتصاد مقاومتی در لرستان خودباوری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۱۷

کلید اقتصاد مقاومتی خودباوری است و این خودباوری باید توسط فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در لرستان صورت گیرد.

استاندار لرستان گفت: کلید اقتصاد مقاومتی خودباوری است و این خودباوری باید توسط فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در لرستان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند استاندار لرستان در نشست خبری با خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: در بحثاقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه سیاست‌های کلی آن از ۲۹/۱۱ / ۱۳۹۲ ابلاغ شده، بلافاصله همایش و جلسات آن را در استان لرستان برگزار کرده‌ایم. براساس آن جلسات رویکردهایی را مشخص کرده‌ایم که به همین منظور شروع به تدوین سند برش اشتغال و سند آمایش کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهایی که خیلی دنبال آن بودیم و به حق بوده و در آسیب‌شناسی کار‌شناسی نیز به این نتیجه رسیدیم، احیای ظرفیت‌های بلاتکلیف و تعطیل شده یا نیمه‌فعال اقتصاد استان است که بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در خودش نهفته دارد که این اعتبار برابر با کل منابع بانکی لرستان است.

استاندار لرستان گفت: با این رویکرد که در سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده، تاکید بر احیای این ظرفیت‌ها شده است. بنده هم مانند افکار عمومی از خصوصی‌سازی در لرستان گلایه‌مندم، شاید اغراق نباشد که همه شرکت‌های خصوصی در لرستان تعطیل شده‌اند.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: کلید اقتصاد مقاومتی خودباوری است و این خودباوری باید توسط فعالان اقتصادی و بخش خصوصی صورت گیرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی خرم‌آباد یکی از فعال‌ترین اتاق‌های سطح کشور است که خوشبختانه توانسته است موفقیت‌های زیادی در زمینه حضور بخش خصوصی در لرستان کسب کند.

این مسئول یادآور شد: اعضای اتاق بازرگانی خرم‌آباد چالش‌های زیادی در خصوص توسعه استان دارند و در این رابطه همچنان دغدغه‌های زیادی را مطرح می‌کنند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های خصوصی استان لرستان طلب زیادی از دولت دارند اما این در حالی است که نپرداختن طلب آن‌ها دلیل بر عدم کار آن‌ها نیست و هیچگاه فعالیت خود را تعطیل نکرده‌‌اند.

بازوند با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی لرستان ۶۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند، اضافه کرد: ‌ با وجود اینکه شرکت‌های خصوصی لرستان از دولت طلب زیادی دارند اما آن‌ها با تمام توان کار خود را به صورت جدی انجام می‌دهند و برای ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران خارجی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، زیرا همواره اتاق بازرگانی خرم‌آباد محلی برای جذب سرمایه‌گذاران و تشویق آن‌ها در سرمایه‌گذاری لرستان بوده است.

وی با اشاره به ستاد اقتصاد مقاومتی در همه دستگاه‌های لرستان تشکیل شده است، گفت: همه تلاش خود را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی به کار می‌گیریم و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز