خبرگزاری کار ایران

مشاور لرستانی فدراسیون رزمی؛

اجحاف و تبعیض مانعی بر سر راه قهرمانان لرستانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۵۲

مشاور لرستانی فدراسیون رزمی، معتقد است بزرگ‌ترین ضعف ورزش استان، احجاف و تبعیضی است که در حق ورزشکاران و قهرمانان مظلوم لرستانی می‌شود.

مشاور لرستانی فدراسیون رزمی، معتقد است بزرگ‌ترین ضعف ورزش استان، احجاف و تبعیضی است که در حق ورزشکاران و قهرمانان مظلوم لرستانی می‌شود. حدود ۱۰ سال مدیریت هیأت‌های وزنه‌برداری و دو‌ و میدانی لرستان را بر عهده داشته است. عضو هیأت رئیسه وقت فدراسیون وزنه‌برداری بوده و اکنون مشاور فدراسیون رزمی نیز هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری در این زمینه در گفتگو با خبرنگاران گفت: جوانان غیرتمند لرستانی، بدون هیچ امکاناتی و بدون پشتوانه مالی و فقط با پتانسیل فردی به راحتی خود را به ورزش کشور معرفی و سکوهای افتخار را فتح می‌کند، ولی می‌بینیم به راحتی لابی‌های پشت پرده بدون هیچ توجیهی جوانان ما را از تیم‌های ملی خط می‌زنند و مسوولی هم ‌نمی‌پرسد که چرا این جوانان وقتی بدون حمایت افتخار کسب می‌کنند و این چنین مورد احجاف و تبعیض قرار می‌گیرند؟!

مرتضی محمودوند از جمله مسوولانی بوده که ارتباط دوستانه و تنگاتنگی با جامعه ورزش استان داشته و دارد و همیشه در حد توان چه در استان و چه خارج استان مدافع حقوق ورزشکاران هم استانی بوده است. او معتقد است بزرگ‌ترین ضعف ورزش استان، احجاف و تبعیضی است که در حق ورزشکاران و قهرمانان مظلوم لرستانی می‌شود.

مرتضی محمودوند با انتقاد از محمد بنا، سرمربی وقت تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: ایشان در آن مقطع نباید به خود اجازه می‌داد که به خاظر مسائل شخصی خودش، جوان غیرتمند کوهدشتی یعنی طالب نعمت‌پور را از تیم ملی خط بزند! گلایه‌ای هم از اصحاب رسانه کنم و همچنین مسوولان که در مقابل این توهین به استان واکنشی نشان ندادند‌.

محمودوند افزود: در آن مقطع، بنده و دکتر شهرام گیل‌آبادی از جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تعدادی از نمایندگان تماس گرفتیم و خواستار پی‌گیری و توضیح از مربیان تیم ملی شدیم.

رئیس اسبق هیأت وزنه‌برداری لرستان در خصوص محرومیت طلاب نعمت‌پور اظهار داشت: بار‌ها و بار‌ها و به دفعات شاهد بودیم که شبکه ورزش و شبکه خبر با حالت تمسخری بحثمحرومیت و دوپینگ این جوان کوهدشتی را مطرح کرد که بنده معتقدم این قبیل رفتار‌ها، برنامه‌های هدایت شده و هدفمند علیه قهرمانان لرستان است که همه ما باید مقابل آن‌ها بایستیم.

وی در خصوص عملکرد خود در زمان تصدی ریاست هیأت وزنه‌برداری استان نیز گفت: بیشترین توجه را به استعدادیابی داشتم و سعی کردم امکانات را برای رشد آن‌ها مهیا کنم. در جلسه‌ای که در فدراسیون وزنه‌برداری داشتیم مشخص شد بعد از انقلاب اگر هر سال یک میله سوئدی که گران‌قیمت بود به هیئت لرستان داده می‌شد، هیأت استان حداقل ۱۹ میله سوئدی برای ورزشکاران در اختیار داشت که متأسفانه در آن مقطع هیأت فقط یک میله سوئدی داشت!

محمودوند در ادامه افزود‌: با رئیس وقت فدراسیون جلسه‌ای که داشتم به طور جدی و بدون تعارف خواستار احقاق حق هیأت استان بودم و خواستار تعداد میله‌های سوئدی به ازای هر سال یک میله شدیم که خوشبخانه برای اولین بار توانستیم ۱۹ میله سوئدی که قیمت بالایی هم داشته برای استان بگیریم و در اختیار جوانان قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بعداً به علت شرایط شغلی و مأموریت‌های دیگر نتوانستیم در هیأت استان خدمت کنیم، اما در آن مقطع، هم در استعدادیابی و هم در امکانات، فعالیت‌های خوبی انجام شد.

محمودوند با اشاره به وضعیت قهرمانانی که مسوولان کشوری عدالت را در حقشان رعایت نکردند، گفت: مسوولان ما در حال حاضر می‌بایست با حمایت جدی از قهرمانان به دنبال احقاق حق آنان باشند چرا که در گذشته ورزشکاران زیادی از جمله: کریم سوری، سیاوش نوری، ناصر سپهوند، غلام محمدی، آرش می‌راسماعیلی، مرتضی سپهوند و… را داشتیم که ظلم زیادی به آنان شد و علی‌رغم تمام شایستگی‌هایی که داشتند آن طور که باید وشاید حمایت نشدند.

وی در پایان افزود: مسوولان استان اعم از مسوولان ورزش و استاندار ورزش‌دوست باید به دنبال سهم‌خواهی و مطالبه منطقی و جدی قهرمانان هم‌استانی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز