خبرگزاری کار ایران

زلزله ۶.۱ ریشتری مورموری ۳ استان ایلام، لرستان و خوزستان را لرزاند / آماده باش در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۳۰

وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در استان ایلام در سراسر استان لرستان نیز احساس شد تا موجب نگرانی و وحشت مردم به ویژه در مناطق هم مرز با استان ایلام شود.

وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در استان ایلام در سراسر استان لرستان نیز احساس شد تا موجب نگرانی و وحشت مردم به ویژه در مناطق هم مرز با استان ایلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد؛ از روز گذشته با وقوع زمین لرزه های متعدد در مورموری استان ایلام، شهرستان پل دختر در استان لرستان نیز تکان خورد تا اینکه ساعت هفت و دو دقیقه صبح امروز با وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری سراسر استان لرستان نیز این لرزش را احساس کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگاران گفت: زمین لرزه صبح امروز استان ایلام علاوه بر سراسر استان لرستان در بخشهایی از استان خوزستان نیز احساس شد.

رضا آریایی با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی در استان لرستان را نداشته است؛ افزود: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان لرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارد و در صورت نیاز امکانات لازم برای استان ایلام ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز آماده برای حرکت است تصریح کرد: مطابق پیگیری های اولیه از طریق ستاد مدیریت بحران ایلام به نظر می رسد این زلزله تلفات جانی نداشته ولی تعدادی از مردم مجروح شده اند.

آریایی با تایید وارد آمدن خسارات به برخی منازل مسکونی روستایی عنوان کرد: مطابق اعلام مسئولان ستاد مدیریت بحران استان ایلام کانون زمین لرزه در محلی با تراکم کم جمعیت انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مسئولان استان ایلام برای اعزام امکانات از استان لرستان درخواست کمک نکرده اند؛ یادآور شد: در صورت نیاز به سرعت امکانات لازم ارسال خواهد شد.

زلزله ایلام در شهرستانهای مختلف لرستان از پل دختر گرفته تا بروجرد و خرم آباد و حتی شول آباد الیگودرز نیز احساس شد. در این میان شهرستان پلدختر به خاطر هم مرز بودن با استان ایلام بیش از سایر شهرستانهای استان تکان خورد و همین امر موجب وحشت پل دختری ها شد.

فرماندار پل دختر در این رابطه گفت: با توجه وقوع چند زمین لرزه و پس لرزه از بعد از ظهر دیروز تاکنون دراین شهرستان و احتمال ادامه رخ داد زلزله های دیگر ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله و کاهش پیامدهای این حوادثبه حالت آماده باش کامل درآمده است.

قدرت اله ترابی نژاد افزود: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و دستگاه‎های عضو ستاد بحران به مدت ۴۸ ساعت برای مقابله با هر گونه زلزله احتمالی آماده‎باش هستند.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل بسر می برد و با توجه به احتمال وقوع پس زمین لرزه های دیگر از مردم انتظار داریم مواظب و مراقب باشند.

فرماندار پل دختر یادآور شد: هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات این زمین لرزه دریافت نشده است.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) صبح امروز در ساعت۷ و ۰۲ دقیقه و ۵ ثانیه در عمق ۱۰.۲ کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز