خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار لرستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۶۲

نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار گردید.

نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد؛ رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هدف از تشکیل اولین نشست مشترک «شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان» با «کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان» را پی‌گیری و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و اصلاح و حذف قوانین دست‌وپاگیر در رابطه با بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

حسین سلاح‌ورزی با تبریک هفته‌‌ی قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای این قوه گفت: به همین مناسبت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان به صورت مشترک تشکیل جلسه داده است.

وی، به تاریخچه‌ی تشکیل کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در لرستان اشاره و تصریح کرد: کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در بهمن سال ۹۰ با حضور هیأت‌رییسه اتاق ایران به عنوان مهمانان ویژه در لرستان تشکیل شد و تاکنون توانسته است هشت جلسه با حضور مسئولان امر و نمایندگان بخش خصوصی برگزار کند.

رییس اتاق خرم‌آباد با بیان این‌که طی این جلسات مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس پیشنهاد اتاق خرم‌آباد کمیته حمایت قضایی علاوه بر مرکز استان، در دو شهرستان «بروجرد» و «دورود» نیز با محوریت دادستان و دادگستری شهرستان‌های مذکور تشکیل و تاکنون چندین جلسه نیز برگزار کرده است.

سلاح‌ورزی با تقدیر از همکاری و همیاری رییس‌کل دادگستری لرستان و دادستان خرم‌آباد و مجموعه‌ی دستگاه قضایی استان افزود: در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته از طرف اتاق، جلسه‌ی «کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان» در شهرستان «بروجرد» با حضور رییس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان اشاره کرد و گفت: در مورد مشکلات تملک ۶.۵ هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‌آباد مراتب توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور بررسی و رفع مشکل از طریق دادستان مرکز استان پیگیری شد.

رییس اتاق خرم‌آباد افزود: همچنین از دیگر اقدامات این کمیته، ملزم کردن بانک‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی به نظارت بر وام‌های تخصیص‌یافته به واحدهای تولیدی بوده است تا در محل مورد نظر و برای هدف تعیین‌شده مورد استفاده قرار گیرد.

سلاح‌ورزی از تشکیل شعبه‌ی ویژه در دادسراها و دادگاه‌ها برای رسیدگی به شکایات و دعاوی مربوط به واحدهای تولیدی و اجرای احکام صادره در این خصوص به صورت متمرکز را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد.

رییس اتاق خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸ جلسه تشکیل شده که در این جلسات ۱۲ موضوع مطرح شده است.

سلاح‌ورزی تعداد مصوبات جلسات برگزار شده‌ی این شورا را ۲۹ مصوبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۴ مصوبه، اجرایی شده است.

وی اعلام کرد: به منظور شناسایی واحدهای تولیدکننده‌ی محصولات و خدمات در استان، چهار کمیته با عناوین مصالح ساختمانی، بهداشتی و پزشکی، مواد غذایی و آشامیدنی و خدمات تشکیل شد و هماهنگی بین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و دستگاه‌های اجرایی به عمل آمد.

رییس اتاق خرم‌آباد گفت: از دیگر فعالیت‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان استفاده از محصولات و تولیدات استانی بوده است؛ دستگاه‌های اجرایی موظفند در اسناد مناقصه‌ی پروژه‌های مختلف استان قید کنند از محصولات تولید شده در استان با شرط داشتن استاندارد استفاده کنند.

سلاح‌ورزی این الزام را موجب رونق تولید، تأمین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز