خبرگزاری کار ایران

زلزله ۳.۵ ریشتری چالانچولان در لرستان را لرزاند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۸۹

مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۸۶ و ۳۳.۷۱ بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان گفت: زلزله‌ای به شدت ۳.۵ ریشتر ساعتی قبل چالانچولان در استان لرستان را تکان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگاران گفت: این زمین لرزه با شدت ۳.۵ ریشتر در چالانچولان از توابع شهرستان دورود در استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۷ و ۴۱ دقیقه و ۵ ثانیه صبح امروز شنبه ذکر کرد و افزود: تاکنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را ۱۰ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۸۶ و ۳۳.۷۱ بوده است.

بنابر این گزارش علاوه بر زمین لرزه صبح امروز طی ۲۴ ساعت گذشته دو زمین لرزه دیگر نیز چالانچولان را تکان داده است. این زمین لرزه با شدت ۲.۱ ریشتر چالانچولان را تکان داد.

زمان وقوع این زلزله ساعت ۷ و ۲۸ دقیقه و ۱۵ ثانبه صبح شنبه و عمق وقوع این زمین لرزه ۱۰ کیلومتر اعلام شد.

همچنین بامداد امروز شنبه نیز زلزله ای به شدت ۲.۵ ریشتر در چالانچولان ثبت شد. این زمین لرزه در ساعت ۳ و ۶ دقیقه و ۳۱ ثانیه بامداد امروز با عمق ۶ کیلومتر رخ داد.

شب گذشته نیز زلزله ای با شدت ۲.۴ ریشتر همزمان با ساعت ۲۰ و ۴۸ دقیقه و ۳۲ ثانیه بروجرد را تکان داد.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخش‌های شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان‌های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش‌های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز