خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع خبرنگاران:

آمار بیکاری در لرستان نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۷۹

دکتر روحانی گفت: مجموعه آمار بیکاری که در این استان وجود دارد نگران کننده است امیدواریم که ظرف امسال و سال آینده به اهداف مورد نظر در رابطه با ایجاد اشتغال در این استان دست پیدا کنیم.

دکتر روحانی گفت: مجموعه آمار بیکاری که در این استان وجود دارد نگران کننده است امیدواریم که ظرف امسال و سال آینده به اهداف مورد نظر در رابطه با ایجاد اشتغال در این استان دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در خاتمه سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران رسانه های این استان حاضر شد و به ارایه گزارش پنجمین سفر استانی خود پرداخت. رئیس جمهوری در این نشست خبری از مهمان نوازی و استقبال گرم مردم لرستان و مسئولان این استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از مردم شهرستان های مختلف این استان عذرخواهی می کنم که فرصت حضور و دیدار میسر نشد اما وزرا و نمایندگان دولت به تمام شهرستان های استان لرستان سفر داشتند.
وی درادامه به تاثیر ورزش برسلامتی انسان اشاره کرد و گفت: باید فضای ورزشی لازم برای دختران ایجاد کنیم چون پسران می توانند همه فضاها را ورزشی کنند اما برای دختران فضای مناسب تری لازم است؛ آنها هم نیاز به نشاط، ورزش و سلامت بیشتر دارند، چون می خواهند فرزندان آینده را تربیت کنند.
وی درادامه عنوان کرد: در شورای اداری استان لرستان اعلام شد که ۲۶ طرح برای بحثورزش و جوانان تصمیم گیری شده تا این طرح های نیمه کاره تکمیل شوند.
وی درادامه با بیان اینکه سدهایی ظرف امسال و سال آینده در این استان به بهره برداری می رسد گفت: دو تا سه سد در سالجاری و یک تا دو سد نیز سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که یکی از آنها برق آبی و مابقی کشاورزی هستند.
حجت‌الاسلام روحانی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر آزاد قلعه فلک‌الافلاک، افزود: برخی از حریم قلعه فلک‌الافلاک در حال آزادسازی است که این بخش امسال به طور کامل آزادسازی می‌شود، برای بخش دیگر آن نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به نماینده صدا و سیما بیان کرد: در سال گذشته بودجه سازمان صداوسیما به طور کامل پرداخت شده و علاوه بر این بودجه ۱۰۸ میلیارد تومان به عنوان کمک به این سازمان پرداخت شده است، در صورت بهره‌‌برداری صحیح از این اعتبار نیازهای مراکز صداوسیما به طور کامل برطرف می‌شود.
رئیس جمهوری گفت: دولت تصمیم گرفته تمام اعتبارات عمرانی سال ۹۳ این استان را به طور کامل و ۱۰۰ درصد تخصیص و حتی اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد. قرار است سه برابر بودجه عمرانی مصوب برای امسال و سال آینده به این استان تخصیص یابد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالجاری و سال آینده سه برابر بودجه عمرانی مصوب در سال ۹۳، منابع به استان لرستان تخصیص پیدا می کند.
امیدوارم همه آنها که توان کارآفرینی دارند، چه لرستانی ها و چه ایرانیان غیرلرستانی و سرمایه گذاران خارجی سبب توسعه سرمایه گذاری در این استان شوند؛ چون رونق باید از طریق بخش های خصوصی و تعاونی ایجاد شود.
رئیس جمهوری گفت: در کنار پروژه پتروشیمی لرستان که امیدورایم یکی دو ماه دیگر به بهره برداری برسد، یک شهرک پتروشیمی نیز قرار شده در این استان احداثشود.
رئیس جمهوری درپاسخ به یکی از خبرنگاران استانی درباره حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی، گفت: از تیم ملی سپاسگزاریم که در بازی اول خوب ظاهر شد.
وی ادامه داد: مقصود ما بالاتر از بحثپیروزی است، بحثحضور شجاعانه در میدان است؛ من از ورزشکاران و تیم فنی می خواهم حضور ما در برابر آرژانتین حضوری شجاعانه، دلاورانه، با همه توان و استفاده از ظرفیت جدی، فنی و تکنیکی باشد.
روحانی ادامه داد: ما از ورزشکاران مان بازی خوب می خواهیم، نتیجه هرچه باشد برای ملت ما قابل قبول است؛ اگر از این مرحله عبور کنند دولت جایزه خاصی برای آنها در نظر خواهد گرفت.

از جمع خبرنگاران حاضر در جلسه فقط ۶ نفر به قید قرعه اجازه یافتند سوالات خود را با رییس‌جمهور مطرح کنند!

محمود داودی‌نژاد به نمایندگی از نشریات ورزشی، سیده صدیقه حسینی به نمایندگی از دفاتر خبرگزاری‌های مستقر در استان، آذر سالاروند به نمایندگی از هفته‌نامه‌های استان، احسان شیران به نمایندگی از صداوسیمای مرکز لرستان، حامد احمدی‌راد به نمایندگی از روزنامه‌های محلی، فرج‌الله مرادی پیشکسوت عرصه خبر استان موفق شدند سوالات خود را با رییس‌جمهور مطرح کنند.

خبرنگاران نیز که قرار بود هر کدام فقط یک سوال بپرسند، سوال خود را در قالب چندین سوال مطرح می‌کردند که همین موضوع بارها موجب اعتراض مجری کنفرانس شد!

طولانی شدن کنفرانس باعثتاخیر در پرواز ایشان و هیأت همراه به تهران گردید.

گزارش محمود داودی نژاد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز