خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

برای بازسازی مدارس لرستان نیازمند۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۱۸

در برنامه پنجم توسعه دولت نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و کلاس‌های درس است.

استاندار لرستان گفت: در برنامه پنجم توسعه دولت نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و کلاس‌های درس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد ˈهوشنگ بازوندˈ در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در خرم آباد، افزود: برای احداثاین تعداد کلاس درس، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم این مبلغ با همکاری و مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز تامین شود.
استاندار لرستان گفت: احداثیک هزار و ۶۵۰ کلاس درس برای جبران کمبود و تامین نیاز فضاهای آموزشی و پرورشی استان لرستان، ضروری است.
بازوند گفت: براساس برنامه پنجم توسعه تعداد کلاس های درس استان لرستان می بایست به هفت هزار و ۳۱۷ کلاس درس برسد که ۶۰ درصد این تعداد نیز نیازمند بازسازی هستند.

وی اظهار داشت: همچنین درحال حاضر یک هزار و ۲۲۶ کلاس درس استان لرستان نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برغم تمامی تلاش ها و اقدامات موثر انجام شده هنوز مشکل مدارس کپری در سطح استان به طور کامل رفع نشده، گفت: یکی از طرح های مفید و موثر اجرا شده در زمینه رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی استان، طرح ۱ + ۱ است که دراین طرح خیرین مدرسه ساز و دولت به میزان مساوی در زمینه احداثفضاهای آموزشی سرمایه گذاری می کنند.

بازوند، با تاکید بر اینکه تلاش خیرین مدرسه ساز در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، مصداق عینی تحقق شعار سال مبنی بر ˈفرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ است، افزود: امروز شاهد بروز سرچشمه هایی از عزم ملی به عنوان عامل اصلی برای رشد و توسعه قتصاد و فرهنگ در کشور مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: کار خیرین مدرسه ساز، در حقیقت ترویج فرهنگ خود باوری در زمینه مشارکت برای رشد و تعالی جامعه است که این مهم در سایه مدیریت جهادی و عزم ملی محقق خواهد شد.

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور، امروز(پنجشنبه) با حضور دو هزار نفر از خیرین مدرسه ساز سراسر کشور، در سالن ورزشی تختی خرم آباد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز