خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده مردم خرم آباد وچکنی،

گازرسانی به روستاهای لرستان بسبار ضعیف وغیر قابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۹۸

استان لرستان در گازرسانی به روستاها رتبه ۲۷ کشوررا داردو این وضعیت نسبت به کشور یک وضعیت بسیار بدی است.

نماینده مردم خرم آباد: بیشترین جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند گفت: استان لرستان در گازرسانی به روستاها رتبه ۲۷ کشوررا داردو این وضعیت نسبت به کشور یک وضعیت بسیار بدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ˈایرج عبدیˈ در جلسه شورای اداری لرستان، افزود: این میزان اعتبار در صورت تایید نهایی، بر اساس محرومیت و شاخص های بیکاری در استان های مختلف توزیع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اختصاص ۲۰ هزارمیلیارد ریال اعتبار برای تامین مستمری و بیمه افراد بیکار و جویای کار در این کمیسون تصویب شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه ها نیز برای تولید در نظر گرفته شده که بر اساس محرومیت و جمعیت در سطح استانها توزیع می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند گفت: استان لرستان در گازرسانی به روستاها رتبه ۲۷ کشوررا داردو این وضعیت نسبت به کشور یک وضعیت بسیار بدی است.

وی درادامه عنوان کرد: بارایزنیهای مجمع نمایندگان با وزارت نفت در تلاش هستیم در روند گاز رسانی به روستاها تسریع کنیم
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان لرستان ۲۲.۸درصد است، در طول ده سال گذشته بیشترین آمار بیکاری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ آمار خودکشی در سال ۸۹ و ۹۰ در خرم آباد ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: بالا بودن این نرخ نشان از ناامیدی مردم این استان به زندگی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد از شاغلین استان لرستان بالای ۳۰ سال است گفت: در این زمینه با بحران جدی روبرو هستیم.

عبدی درادامه عنوان کرد: ۶۴ درصد از سنین ۱۴ تا ۲۵ سال استان بیکار هستند، در این زمینه مقام اول را در کشور داریم.

وی درادامه گفت: با وجود اینکه این استان از لحاظ جمعیتی یکی از استان‌های متوسط کشور است اما بیشتر صنایع این استان تعطیل هستند و از لحاظ اشتغال وضعیت اسفناکی دارد.

وی با بیان اینکه سن ازدواج در استان لرستان به ۴۰ سال رسیده است گفت: همچنین در حال حاضر با افزایش آمار طلاق روبروهستیم، باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از توزیع ناعادلانه صنایع در شهرهای استان افزود: در حال حاضر ۴۳.۷صنایع استان در بروجرد و تنها ۱۷ درصد از کارخانجات در استان هستند در خرم آباد هستند که بیشتر آنها تعطیل هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گفت: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها در بخش تولید ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که از این اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان برای افراد بیکار زیر ۳۰ سال در کشور اختصاص داده شده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات لرستان در خصوص بیکاری، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، لرستان با سه و یک دهم درصد زاد و ولد بیشترین میزان ولادت در کشور را داشت و به همین دلیل طی ۱۰ سال گذشته لرستان جز بیکارترین استانهای کشور بوده است.

عبدی با اشاره به تمرکز واحدهای صنعتی و تولیدی استان در مناطق خاص استان، اضافه کرد: به همین دلیل بار بیکاری و تبعات ناشی از آن در برخی شهرها از جمله پلدختر، نورآباد و کوهدشت نیز بر دوش خرم آباد است.

به گفته وی، این در حالی است که تنها ۱۷درصد کارخانجات لرستان در شهر خرم آباد قرار دارد که البته بسیاری از این واحدها نیز تعطیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز