خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری لرستان:

توسعه پایدار لرستان نیازمند خانه تکانی در باورها و نگرش مدیران اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۶۸

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری لرستان گفت: رشد و توسعه همه جانبه و پایدار لرستان نیازمند یک خانه تکانی در باورها و نگاههای مدیریتی و اجرایی است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری لرستان گفت: رشد و توسعه همه جانبه و پایدار لرستان نیازمند یک خانه تکانی در باورها و نگاههای مدیریتی و اجرایی است.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، ˈعلی کورانی فرˈ روز یکشنبه در نشست مشترک استاندار با معاونین و مدیران ستادی و فرمانداران شهرستان های تابعه لرستان، افزود: کار بدون برنامه همانند حرکت در تاریکی است که به طور قطع نمی تواند هدفمند و موثر در مسیر تحقق اهداف و چشم اندازها باشد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری لرستان گفت: برنامه ریزی بر مبنای اصول علمی و کارشناسی و بهره مندی از ظرفیت نخبگان و توانمندی و قابلیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، عامل اصلی رشد و توسعه همه جانبه و پایدار است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اظهار کرد: این مهم باید به عنوان سیاست کلی و محوری سال، مبنای برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی و عملیاتی در حوزه های مختلف مدیریتی قرار گیرد.

کورانی فر تصریح کرد: شعار سال باید به عنوان نقشه و چراغ راه، ترسیم کننده مسیر حرکتی در راستای تحقق اهداف و آرمان های رشد و توسعه کشور و استان قرار گیرد و مدیران اجرایی باید برنامه کاری خود را براساس این سیاست محوری، تهیه و تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه این نامگذاری مبنای فعالیت دولت تدبیر و امید در سال جاری است، افزود: باید با عقلانیت و تدبیر و بدور از هرگونه سیاست زدگی، برنامه ریزی علمی و منطقی را بر روند فعالیت های اجرایی و مدیریتی خود در سال جاری حاکم کنیم.

کورانی فر گفت: برنامه ریزی و کار و فعالیت در حوزه های اجرایی و مدیریتی باید بر مبنای کمیت و کیفیت و قابل اندازه گیری باشد و ضمن پرهیز از کلی گویی و اقدامات شعاری، برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه ها و سیاست های کلی دولت، تلاشی جهادی و هدفمند داشته باشیم.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری لرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در استان نیز گفت: رشد و توسعه همه جانبه و پایدار لرستان نیازمند یک خانه تکانی در باورها و نگاههای مدیریتی و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل و راهکار اصلی حل آن در داخل استان است، اظهار کرد: شناسایی و بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاهی و نیروی انسانی ماهر و کارآمد بومی، راهکار اصلی و اساسی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی حاکم بر استان لرستان است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استانی و نخبگان از عوامل اصلی توسعه محسوب می شوند، افزود: باید بستر مناسب همراهی، همکاری و تلاش جمعی در سایه یک کار علمی و برنامه ریزی شده به صورت هدفمند و مشخص در مسیر رشد و تعالی استان لرستان را فراهم کنیم که دراین میان نقش رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی و بستر سازی بسیار مهم است.

کورانی فر با تاکید بر لزوم ارائه برنامه های آموزشی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کارها، افزود: آموزش از اصول مهم و محوری در تحقق اهداف و برنامه های سازمانی است چراکه بدون بهره مندی از توان نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده دستیابی به اهداف و برنامه ها، غیرممکن است.

وی تصریح کرد: انجام کارها به صورت گروهی و سازمان دهی شده و استفاده از قابلیت های نوین علمی همچون دولت الکترونیک نیز از دیگر راهکارهای مهم برای رفع مشکلات و خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استاندار لرستان تاکید کرد: مدیران اجرایی و فرمانداران باید بدانند اساس موفقیت در روند فعالیت ها، داشتن برنامه علمی و مدون به صورت کارشناسی با تعیین چشم انداز و هدف مشخص است و درغیر اینصورت به طور یقین در اجرای کارها دچار روزمرگی و فرصت سوزی خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز