خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

اعضای هیات منصفه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی نماینده افکار عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اعضای هیات منصفه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی نماینده افکار عمومی هستند.

به گزارش ایلنا، اعظم روانشاد روز شنبه سی دی ماه در جلسه اعطای احکام هیات منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه حضور هیات منصفه در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی جلوه‌ای از دادرسی مردمی و اجتماعی در نظام قضایی کشور است اظهار کرد: با توجه به اینکه در جرایم مطبوعاتی ارتکاب جرم، غالبا با انگیزه‌ای شرافتمندانه صورت می‌گیرد؛ بنابراین از همان ابتدا قانون‌گذار، رسیدگی به این نوع از جرایم را در سیاق و فرایندی جداگانه و تخصصی قرار داده است که وجه ممیزه این جرایم از حیث رسیدگی، حضور موثر هیات منصفه مطبوعات است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان آماری از تعداد رسانه‌های استان ارائه داد و افزود: در استان ۲۹۰ رسانه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۵۴ هفته‌نامه، ۱۷ دو هفته‌نامه، ۱۶ ماهنامه، ۱۸ فصل‌نامه و سالنامه، ۱۴۰ پایگاه خبری، ۴۴ نشریه الکترونیکی و یک روزنامه محلی هستند.

وی با بیان اینکه اخیرا کانال‌های مجازی به عنوان انسان‌رسانه می‌توانند مجوز دریافت کنند، در صورت ثبت کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر می‌توانند از مزایای مطبوعات بهره‌مند شوند.

روانشاد با بیان اینکه در کمیته صیانت از رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی استان هجمه‌ها و تخلف‌های مطبوعاتی در فضای مجازی بررسی می‌شوند افزود: این مهم با کمک پلیس فتا و دادستانی استان رسیدگی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هیات منصفه مطبوعات طی دو سال اخیر یک مورد پرونده را مورد بررسی قرار داده است افزود: هیات منصفه کمک خواهد کرد که پرونده جرائم مطبوعاتی در استان با کمترین تنش حل و فصل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز