خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل انتظامی کشور؛

ادامه راه شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۱۵

لرستان یادآورخاطرات سلحشورهای در دوران دفاع از کشور

فرمانده کل انتظامی کشور در یادواره ۵۰۰ شهید انتظامی استان لرستان گفت: لرستان یادآور خاطرات سلحشورهای در دوران دفاع از کشور است و ادامه را شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار "احمدرضا رادان" در یادواره ۵۰۰ شهید انتظامی استان لرستان اظهار داشت: استان لرستان یادآور خاطرات فراوان دفاع مقدس، یادآور سلحشوری ها در دفاع از حریم و حرم و یادآور سلحشوری ها از دفاع از وطن است.

وی افزود: استان لرستان جایگاه شهدای عزیزی چون شهید بروجردی است شهیدی که در دوران انقلاب خوش درخشید، فرمانده ای شجاع و بی مثال، فرمانده ای غیور حزب الهی و شجاع رئوف و مهربان  بود فرمانده ای که هرموقع به او مراجعه می کردیم تا از سختی های دوران دفاع و کردستان بگوییم جمله ای و کلمه ای که از او میشنیدیم؛ "یکتسب لا یحتسب" یعنی توکل بر خدا بود، شهیدی که امروز مردم لرستان افتخار دارند که او را مسیح کردستان می دانند.

سردار رادان با اشاره به جانفشانی های مردم لرستان در ۸ سال دفاع مقدس در جنوب ادامه داد: لرستان یاد آور دیار رزمندگانی که در خاکریزها  تمام قد برای دفاع از انقلاب هیچ وقت پا پس نکشیدند و مردانه در کوه های سر به فلک کشیده کردستان خاطرات فراوان از خودشان بجا گذاشتند، لرستان یاد آور جانبازان عزیزیست که توانستند با تقدیم بدن خود، یاری باشند برای یاران انقلاب، لرستان دیار شهید نور خدا موسوی هاست شهیدی که از شهدا اثر می گیرد و اثر می گذارد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان این که ادامه را شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می کند اظهار داشت: خدا را شاکریم، توفیق حضور در شهری را پیدا کرده ایم که شهدای پرآوازه و ماندگاری چون شهید کاظمی، شهید سگوند، شهید امیری، شهید سعیدی، شهید نوری، شهید رستمی، شهید طاهر خانی و شهید چاغروند را در خود پرورش داده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره رشادت و جانبازی شهدا و جانبازان و رزمندگان گفت:  لرستان دیار شهدا و جانبازانی است که در  غرب و در بانه دستان و چشمان خودش را گذاشت تا مردم بدانند برای پاسداری از مردم دست و چشم و جان خواهیم داد. و چه قشنگ است امروز در مناسبت های خاص یادواره شهدا در استان لرستان رقم می خورد  من جا دارد از همه کسانی که دست اندر کار این مجلس عظیم بودند و تشکر کنم از کسانی که با قدم و قلم و زحمت و هزینه توانستند خودشان را مهمان شهدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که به راستی چرا شهدا جاودانه شدند چرا شهید بروجردی، شهید نورخدا موسوی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام از ذهن مردم پاک نمی شوند گفت: اگر به موضوع بیشتر توجه کنیم خودش کتاب هاست اما دو سه نکته که باهم مرور کنیم تا بدانیم ما در برابر شهدا چه مسئولیتی داریم اثر وجودی شهدا این بود که امروز به ما اجازه دادند یادواره شهدا را بگذاریم امروز چه روزی بود؟ امروز آستانه شهادت سردار دلها، یار مقام معظم رهبری "مدظله العالی" دوست رزمندگان، همراه خانواده شهدا، مدافع حرم و حریم، سردار جبهه های جنگ، مرد خالص و مخلص شجاع و قهرمان اما رئوف و مهربان حاج قاسم سلیمانی است.

سردار رادان با تبریک ولادت با سعات فاطمه(س ) گفت: فاطمه زهرا کسی است که خدا پنج تن آل ابا را بر حرمت وجود ایشان معرفی کردند یعنی خدا پیامبر اکرم (ص) و علی و حسنین را با نام فاطمه معرفی کرده است.

وی با بیان این که در زمانی که شهدای انتظامی یکی پس از دیگری با نثار خون خودشان به مردم می گویند نه تنها جسم که جان خودمان را برای امنیت شما تقدیم می کنیم  و نمونه آن ۱۱ نفر شهید راسک است گفت:  خدا را شاکریم که در این عرصه دعای امام  امت حضرت روح الله در حق ما مستجاب می شود و همچنان در باغ شهادت بروی مشتاقانش باز است.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان گفت: مردم اگر می خواهید مکتب ابا عبدالله الحسین را داشته باشید راهی جز توسل به شهدا ندارید یک توصیه و تمام؛ خواهران و برادرانی که در این محل نشسته اید از امروز تلاش کنید که یا برادر شهید باشید یا خواهر شهید ، چگونه می توان برادر یا خواهر شهید بود: اینکه از امروز بروید و یک شهید را یرای خودتان انتخاب کنید و اگر آن شهید را برای خودتان انتخاب کردید آن موقع شما هم برادر شهید و خواهر شهیدید و در مسیر شهدا هستید مجددا از همه شما تشکر می کنم و برایتان عاقبت بخیری آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز