خبرگزاری کار ایران

معاون منابع طبیعی لرستان:

حجم سازه‌های منابع طبیعی در شمال خرم‌آباد بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۳۸

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان گفت: حجم سازه‌های منابع طبیعی استان در شمال خرم‌آباد بیش ۲.۵ میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایلنا، مجید سپهوند روز دوشنبه - بیست و چهار مهرماه - در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات آبخیزداری یکی از عوامل مهم در کنترل سیلاب، رسوب و استحصال آب است.

وی با بیان اینکه از سال ۷۲ تاکنون، بیش از۲۰۰ میلیون مترمکعب حجم سازه‌های منابع طبیعی بوده که این مهم در کنترل سیلاب نقش مهمی داشته است، افزود: براثر سیلاب ۹۸ برخی از این سازه‌ها تخریب شدند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

سپهوند گفت: در سفر هیات دولت به استان، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات آبخیزداری در استان لحاظ شده که ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این مهم اختصاص داده شده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان اضافه کرد: علیرغم تعهداتی که انجام دادیم ۹۰ میلیارد تومان از این اعتبار باقی مانده است.

سپهوند با اشاره به اینکه در سطح استان و به ویژه اطراف شهرها برای نقاط بحرانی و پیشگیری از سیلاب در سال ۱۴۰۲، ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آبخیزداری را در اطراف شهرها و نقاط شهری انجام دهیم، تصریح کرد: با افتتاح پروژه ریمله در طول یکسال اخیر، سه بار آبگیری انجام شده و سه میلیون مترمکعب کنترل سیلاب داشته‌ایم و این سازه، سبب جلوگیری از سیلاب احتمالی در خرم‌آباد شده است.

وی با بیان اینکه در شمال خرم‌آباد بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب حجم سازه‌های منابع طبیعی استان است که تعدیل خوبی روی کاهش سیلاب داشته است، یادآور شد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز آبخیزداری تامین شود به صورت جهادی کار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز