خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

همه راضی به غیر از فرزانه صادق!

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۲۰۵

نماینده پاکدشت در مجلس از مخالفت معاون وزیر راه و شهرسازی با تعاونی مسکن امیرالمومنین خبرداد

به گزارش ایلنا، خانه دار شدن، چالش‌ها و مشکلات بسیاری دارد که زمین، مهمترین و اصلی ترین آنهاست. به همین دلیل تمامی کسانی که از داشتن  خانه محروم هستند، سعی می کنند ابتدا زمین تهیه و در ادامه نسبت به ساخت آن اقدام کنند. اما در این زمینه نیز چالشهای بسیاری وجود دارد که نمونه آن را در شرکت تعاونی مسکن امیرالمومنین (ع) شاهد هستیم. امروزه بیش از 4000 عضو اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن امیرالمومنین (ع)که نزدیک به  19 سال است برای صاحب خانه شدن زمین خریده اند، هنوز نتوانسته‌اند زمین خود را تحویل بگیرند، این در حالی است که بسیاری از اعضای این تعاونی کارگری جان خود را از دست داده اند و امروزه ورثه آنان در انتظار خانه دار شدن بسر می برند.

سابقه تعاونی مسکن کارگری

سابقه این تعاونی به سال ۱۳۸۴ باز می گردد که شرکت تعاونی خانه کارگر پاکدشت به عضوگیری و خرید یک قطعه زمین ۹۲ هکتاری به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در اراضی موسوم به حصارامیر اقدام کرد و بیش از ۴۰۰ نفر به عضویت این شرکت تعاونی درآمدند.پس از مدتی شرکت تعاونی خانه کارگر اعلام کرد که توانایی اداره امور این زمین را ندارد و با توجه به مصوبه فرماندار وقت پاکدشت مبنی بر لزوم تهیه زمین برای اقشار ضعیف جامعه، اتحادیه تعاونی مسکن شهرستان متشکل از ۲۴ تعاونی مسکن کارگری، کارمندی، صنوف، طلاب، کارکنان قوه قضائیه، دانشگاه ابوریحان و چند شرکت دیگر ایجاد شد.

عضو گیری دوباره

با تشکیل این اتحادیه عضوگیری آغاز شد و تعداد اعضا از ۴۰۰ عضو اولیه خانه کارگر، به بیش از چهار هزار نفر رسید؛ افرادی که برای عضویت از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پنج و نیم میلیون تومان پرداخت کردند که ۲ میلیون تومان این حق عضویت به صورت نقد و بقیه به صورت اقساط هر سه ماه ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شد تا حق عضویت کامل شود.

چالش زمین با عضو گیری جدید

زمین ۹۲ هکتاری خریداری شده به دلیل مشکلات نقل و انتقال، قابلیت اعطا به اعضا را نداشت و مسئولان وقت اتحادیه مسکن با استنادات قانونی، زمین را عودت دادند و زمینی در منطقه موسوم به کوثر به میزان ۱۰ هکتار خریداری کردند.این زمین ۱۰ هکتاری سنددار متشکل از ۳۰ مالک بود که یک نفر به عنوان نماینده مالکان، نسبت به معامله آن با اتحادیه مسکن اقدام کرد.

تغییر کاربری زمین

کاربری این زمین در گذشته‌های دور کشاورزی بود ولی به دلیل آن که بیش از ۴۰ سال از آن برای زراعت استفاده نشده و به صورت لم‌یزرع باقی‌مانده بود، در سال ۱۳۷۸ اداره راه و شهرسازی آن را موات اعلام و به نام دولت مصادره کرد.

بحران اختلاس

واگذاری این زمین آنقدر طول کشید که در سال ۱۳۹۱، تعدادی از اعضای این اتحادیه مسکن، به دلیل اختلاس چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و واریز نشدن حق عضویت اعضای جدید به حساب تعاونی، دستگیر و به رد مال و زندان محکوم شدند و این امر باعث شد تا پیگیری تعیین تکلیف این زمین حدود سه سال با تعویق مواجه شود.

رفع معارضان به غیر از خانم صادق

این اراضی ۱۰ هکتاری، معارضانی همچون منطقه نظامی، محیط زیست، منابع طبیعی را پیش رو داشت که همگی آنان برطرف شده و در حال حاضر هیچ معارضی ندارد، اما با کمال تاسف خانم فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی چوب لای چرخ اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین گذاشته و خانه دار شدن بخش بزرگی از مردم  را به چالش کشیده است.

خانم صادق مقابل رییس جمهور

با وجود آنکه بارها از سوی مسوولان در خصوص رفع مشکل اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین اقدام شده، اما فرزانه صادق یک تنه با تمامی آنها مقابله کرده است. این مقاومت در تمامی دولتها با هر  تفکری صورت گرفته  که آخرین نمونه در دولت ابراهیم رییسی صورت گرفت. رییسی که در سفر استانی به پاکدشت رفته بود، در هوای بارانی در جمع اعضای این تعاونی حضور یافت و با ابراز خرسندی از دیدار با مردم در هوای بارانی، با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم و مشکل شما مشکل دولت است، تاکید کرد: برای رفع موانع اداری احداث این شهرک حداکثر یکماه زمان تعیین کردیم تا مسئولان شهرستان مشکلات این پروژه را به طور کامل مرتفع کنند. اما اکنون بیش از 5 ماه از این وعده رییس جمهور می گذرد و خانم فرزانه صادق مالواجرد باعث شده تا مردم نسبت به رییس جمهور بی اعتماد شوند و با تاخیر صورت گرفته، قول ابراهیم رییسی به وعده روسای جمهور سابق تبدیل شود.

 مخالفت بی پایان فرزانه صادق

در این رابطه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایلنا که سالهاست پیگیر رفع مشکلات اعضای این تعاونی است گفت: بتازگی جلسه‌ای با حضور استاندار تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مدیرکل محیط زیست، رئیس برنامه و بودجه استان تهران، نماینده پاکدشت در مجلس و... برگزار و قرار شد مشکل تمامی اعضای اتحادیه تعاونی مسکن امیرالمومنین حل شود.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص ۹۲ هکتار زمین مشکل ۴۰۰۰ اعضا را حل نمی‌کند گفت: تاکید بر این است که مشکلات تمامی اعضای تعاونی مسکن حل شود، اما خانم صادق معاون وزیر راه و شهرسازی مخالفت می کند.

نماینده پاکدشت با اشاره به تعامل و همکاری استاندار تهران در خصوص رفع مشکل تعاونی مسکن امیرالمومنین گفت: استاندار تهران در خصوص تخصیص ۲۱۰ هکتار زمین برای این تعاونی نظر مساعد دارد و در این جلسه نیز تاکید کرد که ۲۱۰ هکتار زمین واگذار شود که اکنون منتظر تحقق این مهم هستیم.

بشیری در پاسخ به اینکه چه کسی برای اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین کارشکنی می‌کند گفت: خانم فرزانه صادق معاون وزیر راه و شهرسازی باید در این خصوص یک مقدار انعطاف نشان دهد و با وسعت نظر به مسائل نگاه کند تا مشکل حل شود.

وی از نگاه مثبت و تاثیرگذار استاندار تهران به تعاونی مسکن امیرالمومنین و خانه دار شدن 4000 بی خانه خبر داد و گفت: استاندار تهران تاکید می کند که باید دستور رییس جمهور هرچه سریعتر اجرایی شود و نباید اجازه دهیم مردم نسبت به رییس جمهور بی اعتماد شوند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار تهران الویت را حل مشکل مردم می داند گفت: استاندار تهران تاکید دارد که ابتدا مشکل مردم حل شود و اگر تخلف و اشکالی وجود دارد، با آنها برخورد شود.

نماینده پاکدشت در مجلس به اشاره به تاکید استاندار تهران در این جلسه گفت: استاندار تهران تاکید کرد که مسائل و مشکلات مردم نباید زمین بماند. بشیری افزود: استاندار تهران نظر مساعدی به اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمونین دارد و تاکید ایشان بر این است که مجوز ساخت مسکن هرچه زودتر صادر شود اما خانم صادق مانع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز