خبرگزاری کار ایران

در هفته دفاع مقدس؛

یک صد عنوان برنامه با ۸۱۰ اقدام عملی در لرستان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۴۴

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه با ۸۱۰ اقدام عملیاتی در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد محمودوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه تبیین نقش و مدیریت ولایت فقیه در پیروزی در دوران دفاع مقدس از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان است، اظهار داشت: اگر امروز در جمهوری اسلامی مدیر با روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد روی کار است به خاطر پیشینه ای مانند دفاع مقدس است.

وی افزود: تبیین نقش همبستگی ملی و وفاق مردمی از دیگر اهداف در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس است چراکه همبستگی و وفاق بین مردم اگر نبود جنگ ۸ ساله به پیروزی نمی‌رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از روزهای بزرگ و فراموش ناشدنی است گفت: تلاش شده برنامه‌های دفاع مقدس هر سال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، بر این اساس برنامه‌های فناوری گنجینه دفاع مقدس باید خام فروشی نشود بلکه ارزش افزوده داشته باشد به گونه‌ای که بر قلب‌ها تاثیر گذار باشد.

سرهنگ محمودوند بیان کرد: ۴۷ برنامه با سایر دستگاه‌ها با حضور مسئولان ارشد استانی به منظور تعامل و هم‌افزایی اثربخش در راستای ایفای نقش پیش برندگی، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی مقام معظم رهبری، رژه نیروهای مسلح با ترکیب جدید و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های امسال در هفته دفاع مقدس لرستان است.

وی افزود: اعزام گروه‌های جهادی در حوزه بهداشت و درمان به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدای سرباز با حضور سربازان نیروهای مسلح، عطرافشانی گلزار شهدا، نشست صمیمی فرماندهان نیروهای مسلح با مسئولان ارشد استان از جمله برنامه‌های کلان استانی درهفته دفاع مقدس است.

سرهنگ محمودوند به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح اقشار مختلف بسیج در استان اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ها در این حوزه شامل ۱۶۴ برنامه از جمله نشست‌های علمی پژوهشی و تخصصی، اجرای زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از راه‌یافتگان به دانشگاه در کنکور سال ۱۴۰۲، همایش نقش جهادگران عشایر در دفاع مقدس و تولید محتوای دیجیتال اثربخش در فضای مجازی است.

وی افزود: رژه موتوری در ۳۱ شهریور در کنار رژه پیاده در مرکز لرستان برگزار می‌شود که در این برنامه امسال برای نخستین بار نمایش موشکی نیز اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: نمایش وضعی و بازسازی عملیات حاج عمران در شهرستان ازنا به مدت هفت شب، راه‌اندازی تورهای ایست بازرسی، ایستگاه‌های تعیین سلامت، پویش نذر خون، مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری یادواره‌های شهدا و آبروی محله و محافل خاطره گویی مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس لرستان است.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی شامل سه کانال آبرسانی کشاورزی به نیابت از شهدا و ۲۷ مورد طرح آبرسانی حوزه آب آشامیدنی نیز در هفته دفاع مقدس در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ محمودوند یادآور شد: همچنین پنج هزار بسته لوازم التحریر و ۲۰۰ سری جهیزیه برای نوع عروسان نیز توزیع می‌شود و ۲۰ هزار پرس غذا طبخ و بین خانواده‌ها به نیابت از شهدا توزیع می‌شود.

وی به کنگره ۶۵۵۴ شهید لرستان اشاره کرد و افزود: چهار سال است که شبانه روز در این زمینه به عنوان پدیده‌ای مهم در استان تلاش می‌شود و پیش از برگزاری کنگره ۶ اجلاسیه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: اجلاسیه اصلی تاریخ ششم آبان ماه سال جاری در خرم آباد برگزار می‌شود و پنج اجلاسیه قبل از آن به عنوان پیش اجلاسیه برگزار خواهد شد که  دیدار با مقام معظم رهبری قبل از اجلاسیه اصلی به صورت خاص با مردم لرستان از مهمترین برنامه‌ها است.

وی هدف اصلی از برگزاری کنگره را جریان‌سازی فکری دانست و افزود: انتظار می‌رود خبرنگاران در این زمینه با نشر برنامه‌های کنگره جریان سازی عظیم فرهنگی داشته باشند که  این جریان سازی باعث می‌شود مسئولان و مردم همواره در فعالیت‌های خود شهدا را در نظر داشته باشند.

سرهنگ محمودوند یادآورشد: این جریان سازی به طور مثال موجب می‌شود در شورای برنامه‌ریزی استان بودجه برای شهدا دیده شود.

معاون هماهنگ کنده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: به برکت دیدار با مقام معظم رهبری در کنگره شهدای لرستان، دبیرخانه کنگره دائمی شد و هر سه سال یک بار کنگره شهدا در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز