خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۱۲ هزار کارگر ساختمانی در لرستان چشم انتظار پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۸۴۶

رئیس انجمن‌ صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی لرستان گفت: ۱۲ هزار کارگر ساختمانی در لرستان چشم انتظار پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

محمدحسین شفیع پور در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار داشت: تعداد کل کارگران ساختمانی تحت پوشش‌ تامین اجتماعی در استان ۱۸۰۰۰ نفر است و همچنین تعداد کارگرانی که بازرسی آنها انجام و ثبت نهایی در سامانه رفاه شده‌اند و در صف انتظار مانده‌اند ۱۲۰۰۰ نفر می‌باشند. 

وی افزود: بیشترین آمار کارگران ساختمانی تحت پوشش متعلق به شهرستان خرم آباد و کمترین آمار تعداد کارگران ساختمانی تحت پوشش شهرستان‌ سلسله است. همچنین در خصوص کارگرانی که ثبت نهایی در سامانه شده و در نوبت اولویت بندی قرار گرفته‌اند بیشترین تعداد شهرستان خرم‌آباد و کمترین شهرستان سلسله است.

رئیس انجمن‌ صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی لرستان گفت: سهم بیمه کارگر ساختمانی تحت پوشش ۷ درصد و با اصلاح جدید ماده پنج قانون کارگران ساختمانی سهم کارفرما ۲۲/۵ درصد است.

شفیع پور یادآور شد: سهم کارفرما از محل صدور پروانه ساختمان در امر ایجاد توسعه، احداث، افزایش زیربنا، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی، تخریب و ساخت و ساز تامین می‌شود. 

وی گفت: جهت تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی میبایست دارای پروانه مهارت صنعت ساختمان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای باشند و همچنین شغل کارگر توسط انجمن و تامین اجتماعی مبنی بر فعالیت وی در صنعت ساختمان احراز شود سپس در سامانه رفاهی ثبت و با توجه به اولویت بندی در صف انتظار تحت پوشش و صدور دفترچه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد. 

شفیع پور در خصوص تصویب ماده پنج که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت بیان داشت: با توجه به اینکه حدود ۱۵۰۰۰۰۰ نفر کارگر ساختمانی در کشور که سالهاست چشم امید به مجلسیان دوخته طرحی که مورد بررسی و تایید مرکز پژوهش و کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته بود متاسفانه در عین ناباوری تغییرات معناداری در طرح رخ داد و مورد تصویب قرار گرفت ‌که یقینا باز هم شاهد کسری منابع و مشکلاتی برای این قشر نجیب و شریف خواهیم بود. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان لرستان گفت: از نمایندگان مجلس و دولت انتظار می‌رود کارگران ساختمانی را دریابند این مطالبه بحق آنها ماده پنج که مورد بررسی و تایید مرکز پژوهش و کمیسیون اجتماعی مجلس هم شده مورد تایید قرار گیرد بلکه این قشر نجیب و زحمتکش آسوده خاطر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز