خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی استان:

تامین اجتماعی لرستان ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۰۲

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان در سطح استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، منوچهر گودرزی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷۷ کارگاه استان مشمول بخشودگی جرایم هستند و حدود ۱۲۵ میلیارد تومان از بدهی آنها پرداخت می‌شود، اظهار داشت: تا اردیبهشت ماه سال جاری ۱۳۷ هزار و ۸۳۵ نفر بیمه شده در ۱۹ هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: تامین اجتماعی براساس اصول قانون اساسی و برنامه‌های کلان، ماموریت‌هایی دارد که در این راستا طرح‌های فراگیر به عنوان طرح تحولی تامین در حال انجام است و اقدامات مطلوبی در لرستان نیز انجام شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در استان وجود دارد، ادامه داد: اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.

 گودرزی گفت: نا ترازی بین منابع و مصارف استان موجب زیان دهی در این بخش شده است اما با وجود انباشت بدهی‌های دولت قبل، دولت سیزدهم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را تسویه کرده است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی لرستان ۲۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد همچنین یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر این سازمان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: بیش از ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند همچنین ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

گودرزی با اشاره به تعهدات تامین اجتماعی تحت عنوان غرامت های کوتاه مدت و بلندمدت بیان کرد: در حوزه بیمه کاری امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده و خدمات غیرحضوری از ۳۰ به ۵۷ سرویس ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد به نحوی که دانشجویان می توانند از دفترچه ها ی درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد از ابتدای امسال تاکنون توسط این نهاد پرداخت شده است.

وی گفت: در حوزه بدهی‌ها، کارخانه پارسیلون خرم آباد تعیین تکلیف شد و بدهی شهرداری‌ها نیز در حال دریافت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز