خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۲۸

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به اجرای این طرح‌ها در استان، گفت: در قالب این طرح‌ها دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت‌های مرتبط با رشته دانشگاهی یا رشته فارغ التحصیلی خود را فرا می‌گیرند.

حشمت الله معتمدی در گفت و گو با ایلنای لرستان به برنامه‌ریزی این اداره کل جهت آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کهاد با عنوان توسعه توانایی‌های مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی و اجرای دوره‌های مهارت آموزی برای جامعه هدف دانشجویان همراه با دروس تخصصی برگزار می‌شود و دانشجویان هنگام تحصیل در یک رشته خاص مورد علاقه خود شرکت و آموزش‌ها را دریافت می‌کنند. 

وی افزود: همچنین در طرح نخلستان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های تحصیلی آنها در بازار کار مشتری ندارد نیز طرح آموزش مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌های 6 ماهه و یک دوره سه ماهه کارورزی و با کسب تجربه و مهارت می‌توانند در بازار کار مشغول شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 329 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آموزش‌های مهارتی برگزار شده است.

معتمدی به اجرای طرح سرباز ماهر در استان اشاره کرد و اظهار داشت: سرباز ماهر یا دوره مهارت آموزی به سربازان، یکی از اقداماتی است که سازمان فنی و حرفه‌ای در جهت رشد استعدادها و آموزش مهارت‌ها به سربازان در دوران سربازی در نظر گرفته  که  در دوره‌ مهارت آموزی، به سربازان کمک می‌‌شود تا با کسب مهارت‌های کاربردی و کشف استعداد و توانایی‌‌های خود در زمینه‌های مختلف، توانایی تشخیص آن را پیدا کنند و بعد از اتمام خدمت سربازی وارد بازار کار شوند.

 وی گفت: آموزش‌های مهارتی سربازان در پادگان و در محیط واقعی کار انجام می‌شود که در سه ماهه امسال برای 1640 نفر معادل 170000 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در لرستان انجام شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ادامه به عملکرد این اداره کل در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود که با توجه به تعهد امسال این اداره در مراکز دولتی تعداد در زمینه‌های هنر، کشاورزی، صنعت و خدمات برای تعداد 7140 نفر معادل 959000 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

معتمدی با بیان اینکه بیشترین آموزش‌ها در بخش خدمات ارائه شده است، افزود: همچنین در مراکز خصوص نیز طی سه ماهه نخست سال جاری 999200 نفر ساعت دوره‌های آموزش‌های مهارتی برای 3803 نفر که 73 درصد این آموزش‌ها برای بانوان بوده، برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری برای 15 گروه هدف که شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زندانیان و .... است تاکنون تعداد 4 هزار 653 گواهینامه مهارتی صادر شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان به شروع طرح مهارت آموزی تابستانه اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح که شامل دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ۲۰۰ رشته آموزشی است دانش‌آموزان با مراجعه به مراکز در کارگاه‌‌های آموزشی که کاملا رایگان هستند، ثبت نام می‌کنند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان متناسب با علاقه و استعداد خود در این کلاس‌ها ثبت نام و با کسب مهارت اولیه برای آینده شغلی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/
مهدی آل کثیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز