خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

روزانه بیش از ۱۰۰ تن مرغ بیشتر از مصرف در لرستان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۶۹

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ تن مرغ در این استان تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، صادق اسدالهی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نوسان قیمت مرغ در استان، توضیح داد: سال گذشته با مردمی سازی یارانه‌ها، مزارع مرغ مادر دچار مشکل شد و از دهم تا بیستم اسفند تولید جوجه در کشور نداشتیم.

وی افزود: با عدم تولید جوجه از دهم تا بیستم اسفند ماه، پیش‌بینی می‌کردیم در حوزه تولید مرغ از بیست فروردین تا ١٠ اردیبهشت با نوسان مواجه باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ما در استان در حوزه تولید مرغ با مشکل مواجه نبودیم، به طوری که حتی یک روز بدون عرضه مرغ گرم نداشتیم، اما کاهش تولید مرغ در هفت استان همجوار به ما فشار وارد کرد.

اسدالهی اظهار کرد: تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تن است در حالی که نیاز استان حدود ۹۰ تن است، یعنی ۵۰ تا ۶۰ تن مازاد مصرف داریم.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش صنعت طیور استان است، گفت: ما در صنعت طیور باید تولید پایدار داشته باشیم و تحقق این امر مستلزم این است که قیمت تمام شده مرغ را برای مرغدار در نظر بگیریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سهمیه استانی تولید گوشت مرغ استان سال گذشته، ۶۴ هزار تن مصوب شده بود، بیان کرد: اما ما سال گذشته ۷۴ هزار تن تولید داشتیم یعنی ۱۶ درصد بیشتر از عددی که مصوب شده بود.

اسدالهی گفت: سهمیه تولید گوشت قرمز نیز ۲۹ هزار تن بود در حالی که ۳۱ هزار تن یعنی ٧ درصد بیشتر از رقم مصوب شده، تولید کردیم.

وی بیان کرد: سهمیه تولید شیرخامی که برای استان مصوب شده بود، ۲۱۳ هزار تن بود در حالی که ما ۲۲۴ هزار تن یعنی پنج درصد بیشتر تولید کردیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال گذشته اعتبارات عمرانی معاونت دام استان از یک میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز