خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صدور بیش از ۱۰۰۰ تن خوراک ماهیان از لرستان به استان های دیگر/ ارسال ۴۰۰ تن پای مرغ استان به کشورهای جنوب شرق آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۴۷۱

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بیش از ۱۰۰۰ تن خوراک ماهیان از استان صادر شده است.

مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: یکی از راه‌های کمک به تولید و نجات صنعت دام‌پروری افزایش صادرات در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: خیلی از فرآورده‌های خام دامی که می‌خواهند از کشور خارج شوند خیلی برای کشور پذیرنده مهم است که الزامات بهداشتی آن رعایت شود، بحث سلامت مصرف کننده خیلی اهمیت دار به همین دلیل یکی از اقدامات خوبی که ما انجام دادیم استانداردسازی صنایع وابسته به دام است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: در سنوات گذشته پای مرغ آن‌ها ی تبدیل به ضایعات می‌شد و یا از چرخه مصرف خارج شده و از آن استفاده نمی‌شد، ولی امروز با اقداماتی که انجام دادیم یک واحد مورد تأیید دامپزشکی کشور که کد صادراتی دریافت کرده در شهرستان کوهدشت احداث کرده و نظارت‌های بهداشتی دائم روی آن انجام می‌شود و پای مرغ استحصالی در استان از طریق این مرکز به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته صادرات خوبی در حوزه پای مرغ داشتیم و امسال نیز در ۸۰ روز ابتدایی سال بیش از ۴۰۰ تن پای مرغ استان که مقصد کشورهای جنوب شرق آسیا ارسال شدند.

این مسئول گفت: این کار، علاوه بر اینکه باعث می‌شود واحد هم از نظر ارزآوری کمک به کشور کند هم بتواند تولید داشته باشد، شرایط اشتغال‌زایی نزدیک به ۶۰ نفر در این واحد فراهم شده است.

زیردست اضافه کرد: در کنار آن صادرات شیر خشک را از شهرستان بروجرد داشتیم که از ابتدای سال تا الان نزدیک به ۳۰ تن صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: در حوزه خوراک ماهیان گرم آبی با توجه به اینکه چندین کارخانه تولید کننده خوراک این ماهیان را در استان داریم از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۰۰۰ تن خوراک ماهیان از استان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز