خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان:

۳۷۵ گونه جانوری در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۵۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت:۳۷۵ گونه جانوری در لرستان وجود دارد .

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی که به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی  برگزار شد، با بیان اینکه هرجا فقر باشد در تعارض با حفاظت از محیط زیست است ، اظهار داشت : آخرین به روز رسانی جرایم شکار و صید مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌باشد که در شورای عالی محیط زیست مصوب و ابلاغ شده اما برای بازدارندگی جرائم زیست‌محیطی و حفاظت بیشتر از محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی، به روز رسانی جرائم در دستور کار است و تقریبا نهایی شده  و به محض ابلاغ اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هم‌اکنون جریمه برای شکار کل و قوچ ۲۵ میلیون تومان و بز و میش یعنی گونه ماده به عنوان جنس زاد آور ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سالاروند با بیان اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد ، بیان کرد: ۳۲۲ هزار هکتار تحت مدیریت ما اعم از اثر طبیعی ملی غار ماهی کور، مناطق حفاظت شده شادابکوه، اشترانکوه، سفیدکوه و قالی کوه و دو پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و وژناب را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ گونه گیاهی و ۳۷۵ گونه جانوری در لرستان داریم، گفت: کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و ... در استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان تصریح کرد: پنج گونه دوزیست در استان داریم که سمندر لرستانی جزو آنهاست.

سالاروند از اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده در لرستان خبر داد و گفت: این امر انجام شده و از دوربین‌هایی پیشرفته برای رصد و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز