خبرگزاری کار ایران

فرماندار سلسله :

مراقبت های اصلی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر از کانون خانواده آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۴۹

فرماندار سلسله گفت: مراقبت های اصلی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و سایر آسیب های اجتماعی از کانون خانواده آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، میلاد شرفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سلسله با اشاره به اهمیت کانون خانواده در بین مردم شهرستان، اظهار کرد: یکی از واقعیت های غیرقابل انکار این است که مراقبت های اصلی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و سایر آسیب های اجتماعی از کانون خانواده آغاز می شود. 

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم پای کار آوردن دستگاه های فرهنگی و نهادهایی که با جوانان و نوجوانان سروکار دارند به منظور پیشگیری ، عنوان کرد: تعدادی از معتادان متجاهر غیربومی در شهرستان وجود دارند که منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شوند و می طلبد که با افزایش سهمیه شهرستان درخصوص کمپ ماده 16، جمع آوری و ج هت مداوا به این مرکز منتقل شوند تا مشکلات شهرستان کمتر شود. 

وی همچنین درخصوص فعالیت انجمن معتادان گمنام در شهرستان، افزود: این انجمن، الگوی موفقی در ترک اعتیاد است و لازم است که دستگاه های مرتبط، انجمن را یاری دهند تا از ظرفیت آن در اجتماع استفاده شود. 

اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پایه و اساس همه آسیب های اجتماعی، اعتیاد است، اظهار کرد: همه در قبال معضل موادمخدر و اعتیاد وظیفه داریم. 

وی افزود: کمپ ماده ۱۵ که با همت مسئولان در شهرستان سلسله ایجاد شده است متعلق به بخش خصوصی است و همه دستگاه های مرتبط تا جایی که در توان داشته باشند باید حمایت های لازم را داشته باشند. 

صفاپور با اشاره به معتادان متجاهر غیربومی سلسله، عنوان کرد: تعدادی از این معتادان در کمپ ماده ۱۶ استان بستری می شوند اما چون سهمیه شهرستان محدود است باید تلاش کنیم تعدادی از آنها نیز در کمپ ماده ۱۵ شهرستان و با بستری شدن در اتاق های مجزا تحت درمان قرار گیرند. 

وی با اشاره به افتتاح شدن یک کمپ ماده ۱۶ در شهرستان بروجرد ظرف روزهای اخیر، این کمپ را ظرفیتی برای درمان معتادان متجاهر شهرهای اطراف از جمله شهرستان سلسله دانست و از اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله در شهرستان سلسله تقدیر کرد و این شهرستان را یکی از شهرستان های خوب و فعال استان در این زمینه ارزیابی کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز