خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۹۹

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در لرستان ۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: در راستای طرح مردمی کاشت "یک میلیون اصله نهال" در لرستان، به اهالی مناطق شمالی استان تاکید شده در حاشیه مزارع صنوبر و و اهالی مناطق جنوبی استان اکالیپتوس بکارند.

وی ادامه داد: بسترسازی شده که در لرستان ۷.۵ میلیون اصله نهال کاشت شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: در طرح کاشت "یک میلیون اصله نهال" در لرستان، نهال‌هایی که در اختیار مردم قرار داده می‌شود کاملا رایگان است.

میرزایی  گفت:  نهالستان‌های لرستان ظرفیت تولید ۱۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر را دارند و البته این ظرفیت اسمی است و باید آن را به فعلیت رسانیم.

وی گفت: برای تولید این ۱۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صمت امضا شده تا از توان واحدهای تولیدی و صنعتی برای این امر استفاده شود.

وی بیان کرد: در لرستان ۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی شامل بادام، گردو، زیتون، انجیر، زالزالک و ... وجود دارد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد:  برای کاشت درختان مثمر کمیته‌ای با جهاد کشاورزی لرستان تشکیل شده تابتوانیم نهال‌های مثمر و بومی استان که با اقلیم سازگاری دارند غرس شوند و یا در اختیار مردم قرار گیرد.

میرزایی گفت: براساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چنانچه متقاضیان رغبت کنند نهال به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نهال‌های مثمر نیز که صرفه اقتصادی برای مردم داشته باشند نیز بین آنان توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز