خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت بیش از 300 تعاونی بانوان در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۴۵

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به توجه بانوان به مشارکتهای اقتصادی گفت :در سطح این استان تعداد 331 واحد تعاونی بانوان وجود دارد و در بحث اقتصادی مشارکت دارند .

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه تحقق توسعه اقتصادی با مشارکت همه اقشار مختلف جامعه صورت می گیرد ، اظهار داشت : اهمیت جایگاه زنان در اشتغال و تولید ، ایجاد و تقویت تعاونی‌های بانوان منجر می شود تا زنان در کنار مردان به تولید سرمایه و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان موجب بالا معیشت و رفـاه خانواده می شود، افزود : 534 شرکت تعاونی بانوان با 3 هزار 797 عضو کل در لرستان  به ثبت رسیده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان فعالیت عمده تعاونی های بانوان استان را  در زمینه های  تامین نیاز تولیدکنندگان، ، صنایع دستی ، فرش دستباف عنوان کرد و گفت : از کل تعاونی های ثبت شده بانوان در استان 331 شرکت تعاونی با 2 هزار و 491 نفر عضو هم اکنون فعال بوده و در زمینه تولید و مشارکت در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می کنند .

جهانی به ترغیب زنان در ورود به عرصه مشاغل خانگی تاکید کرد و اظهار کرد : تمام افرادی که در مشاغل خانگی مشغول به کار هستند و برای تامین مواد اولیه و فروش محصولات خود به موسسات واسط نیاز دارند می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز به این هدف نایل شوند.

وی ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را ضروری عنوان کرد و گفت : کار جمعی و استفاده از خرد جمعی و تجمیع سرمایه های فردی می تواند در ایجاد شغل و معیشت افراد موثر باشد و تشکیل شرکت های تعاونی یکی از مهمترین راه در این خصوص است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز