خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نصب و اجرای ۲ هزار پنل خورشیدی توسط بسیج جهاد سازندگی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۵۴۰

مسئول بسیج سازندگی لرستان از نصب و اجرای ۲۰۰۰ پنل خورشیدی توسط بسیج جهاد سازندگی در استان خبر داد.

احسان جهانبخش در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: سال‌های گذشته گروه‌هایی از استان‌های دیگر می‌آمدند اما الان گروه‌های بومی، منطقه‌ای، محله‌ای، مسجدمحور در محلات و نقاط هدف خود تأثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در سپاه برنامه‌های خوبی برای صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که تشکیل شد داریم، ابتدا از صندوق‌های خانگی که مردم در خانه‌ها داشتند الگو گرفته شد، اما صندوق های ما در بانک شماره حساب باز می‌شود و دو امضاء هستند و به جای اینکه مبلغی را از ابتدا بگذارند تا زمانی‌که هستند ماهیانه مبلغی را پرداخت می‌کنند.

جهانبخش تصریح کرد: ما در حال حاضر ۷۵۰ صندوق قرض‌الحسنه داریم که آورده مردمی آن ۳۵ میلیارد تومان است، با بانک‌های عامل در استان تفاهم‌نامه‌هایی داریم و این اعتبارات در بانک‌ها هستند و به این شکل است که دو برابر موجودی صندوق را خود بانک در اختیار گروه‌های جهادی اقتصادی ما قرار می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان افزود: بسیجیان هر جایی خلاء باشد حضور پیدا می‌کنند و طی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ما نیز در صحنه حضور پیدا کردیم و گروه‌های جهادی اقتصادی را راه‌اندازی کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر اعتبار در دست خود صندوق‌هاست و خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند، البته یک پهنه‌بندی اتفاق افتاد و قطب‌بندی شد، به عنوان مثال در محصولات کشاورزی شهرستان سلسله گردو، الیگودرز لوبیا و... و. استان زرخیزی داریم که استعدادهای بالقوه آن‌را باید به بالفعل تبدیل کنیم.

جهانبخش تصریح کرد: ظرفیت‌ها را پیشنهاد دادیم اما دستشان باز است که در چه عرصه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: سال قبل توانستیم ۸۰ میلیارد تومان از بنیاد علوی و بانک‌ها در قالب تبصره ۱۶ دریافت و به گروه‌های جهادی اقتصادی تزریق کنیم که در مشاغل خانگی که فعالیت دارند مشغول شدند.

وی اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس ما انقلابی است، جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنیم که مبلغ بیشتری در اختیار نهادهای انقلابی قرار دادند که ما می‌توانیم چند برابر قبل خدمات‌رسانی داشته باشیم.

جهانبخش بیان کرد: مردم ما در مناسبت‌ها و بزنگاه‌های تاریخی با غیرت از نظان وانقلاب اسلامی دفاع کردند و وظیفه ماست که هر خدمتی که در دستمان برمی‌آید دریغ نکنیم.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: ما در هر شهرستان یک تسهیل‌گر و دوره‌های آموزشی داریم به عنوان مثال دوره آموزشی نسب پنل‌های خورشیدی را داشتیم که بنا شد امسال توسط بسیج سازندگی ۲۰۰۰ پنل خورشیدی در سطح استان اجرا شود که یک وام از طریق دولت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و از محل فروش برق به اداره برق استان وام مستهلک می‌شود و به صورت میانگین ماهی یک میلیون تومان در سال اول درآمد دارد و در سال‌های بعد بیشتر می‌شود که کمکی به تولید برق در استان و کشور و همچنین معیشت خانوارها است.

وی ادامه داد: بخشی از صندوق‌های ما تبدیل به تعاونی شدند که اکنون ۴۰ تعاونی داریم، عسل، زعفران و گل محمدی داریم و جهاد کشاورزی نیز حمایت دارد و رویکرد خوبی را دارد و مجموعه استان دست به دست هم دادند که استان قله‌های پیشرفت را فتح کند.

جهانبخش بیان کرد: هر کسی که صاحب ایده است و آن ظرفیت را در خودش می‌بیند می‌تواند با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان‌های ما طرح خود را ارائه دهد که بعد از کارشناسی و تأیید طرح از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

مسئول جهاد سازندگی لرستان گفت: استعدادها در استان ما بالاست ولی ممکن است فرد توان مالی اجرای آن‌ را نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز