خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۲ هزار گروه‌ جهادی سپاه با ۳۳ هزار عضو در لرستان فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۶۰

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: تعداد گروه‌های جهادی که در حال حاضر در سپاه استان داریم، بالغ‌بر ۲۸۵۰ گروه با میانگین ۳۳ هزار عضو است.

احسان جهانبخش در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به اینکه  شور و شوق جوانان انقلاب و روحیه جهادی که ما از شهدا و جهادگران ابتدای انقلاب به ارث بردیم، اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمان بسیج سازندگی سازماندهی حرکت‌های جهادی بود که الان که ۲۰ سال از عمر این نهاد می‌گذرد و این نهاد بالغ شده و می‌تواند کارهایی انجام دهد که به آن‌ها افتخار کند.

وی افزود: ما درعرصه‌ جهادی یک سامانه اطلس جهادی داریم که ۱۲ کارگروه تخصصی با موضوعات مختلف ذیل آن تشکیل شده است.

جهانبخش بیان کرد: عرصه بعدی ما آموزش و اشتغال است که کارا و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است که در این عرصه به عنوان جهادگران اقتصادی حضور داریم و صندوق‌های قرض‌الحسنه را تشکیل دادند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: مدیریت فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی را داریم که کارهای عمرانی و زیربنایی در روستاها، حاشیه شهر و مناطق عشایری را مأموریت خود می‌داند.

وی افزود: برای این‌که این خدمات و اقدامات سر و سامان بگیرد و شکل قانونی به خودش بگیرد در سال ۱۳۸۶ قانون اختیارات بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی وقت مصوب شده است.

جهانبخش ادامه داد: موافقتنامه برخی از پروژه‌ها را مستقیماً با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌بندیم و کار را انجام می‌دهیم.

مسئول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: بچه‌های جهادی در اولین فرصت سر صحنه هستند، به عنوان مثال در سیل پلدختر گروه‌های جهادی نه‌تنها استان بلکه کشور ظرف دو روز در صحنه حاضر شدند و این یکی از افتخارات نظام است که تیم‌های خودجوش مردمی با انگیزه بالا و روحیه انقلابی در اولین فرصت در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی این گروه‌های جهادی تدبیری به نام سامانه اطلس جهادی انجام شده که توسط جهاد سازندگی طراحی شده که جهادگران در این سامانه ثبت نام کرده و گزارش کار و اقدامات خود را وارد می‌کنند و زمانی‌که به مناطق اعزام می‌شوند با یک حکم مأموریت و شناسنامه‌دار در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

جهانبخش افزود: تعداد گروه‌های جهادی که در حال حاضر در سپاه استان داریم، بالغ‌بر ۲۸۵۰ گروه با میانگین ۳۳ هزار عضو بوده که موضوع فعالیت آن‌ها متفاوت است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: گروه پزشکی، طلاب، دانشجویی، مسکن محرومین، امداد و نجات و واکنش سریع و ...، مثال ما همیشه سیل پلدختر است که نماد جوشش غیرت جهادی‌ها بود که حتی کسانی از خارج کشور نیز در این جوشش حضور داشتند.

وی بیان کرد: چیزی که در ذهن ما است این است که این فرهنگ جهادی در جهان اسلام، محور مقاومت و کشورهای تحت سلطه استکبار و ایادی آن گسترش پیدا کند، مانند فرهنگ بسیج که در همین مناطق گسترش پیدا کرد و باعث شد داعش سرنگون شود و در حوزه بازسازی نیز این نهاد به این مأموریت بپردازد.

جهانبخش افزود: البته برنامه‌ریزی‌هایی برای فعالیت‌های برون مرزی جهادگران صورت گرفته است.

مسئول جهاد سازندگی لرستان بیان کرد: ما الان ۱۳ قرارگاه شهرستانی ایجاد کردیم و چهار قرارگاه پهنه‌ای که استان را برای مدیریت و برنامه‌ریزی‌های خودمان به چهار قسمت تقسیم کردیم و معین برخی از استان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: میانگین سنی گروه‌های جهادی ما جوان است و میانگین تحصیلی آن‌ها نیز لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا، طلاب، پزشکان، مهندسان و ... و از همه قشری در این گروه‌ها حضور دارند.

جهانبخش ادامه داد: تدابیری از طرف فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان کارگاهی را در جنب پادگاه شهید بهشتی سپاه احداث کردیم که تولید قطعات بتنی بلوک، جدول، باکس و ... را انجام می‌دهیم.

مسئول جهاد سازندگی لرستان افزود: در بخش جهادی و فنی و مهندسی بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان ماشین‌آلات نو دریافت کردیم که اتفاقات بهتری از قبل اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز