خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک مسکن لرستان:

۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مسکن در استان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۲۸۸

مدیر شعب بانک مسکن لرستان گفت: ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مسکن در استان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، داریوش عالی‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک مسکن یک بانک تخصصی بوده که بیشتر در حوزه مسکن فعالیت می‌کند و در سایر بخش‌ها نیز چند سالی ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: رسالت این بانک در تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار ضعیف و متوسط جامعه است که در این راستان ما طرح مسکن مهر را داشتیم و ۶۲ هزار واحد مسکونی را در استان تأمین مالی و نسبت به ساخت و تعمیر آن‌ها اقدام کردیم.

وی با اشاره به این‌که در بحث طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم تنها بانکی بودیم که در این بخش ورود پیدا کردیم، بیان کرد: در بحث تحویل مسکن در قالب خودمالکییک هزار  ۸۵۵ واحد به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال انعقاد قرارداد داشتیم که ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال آن تا الان به حساب مالکان واریز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان تصریح کرد: در بحث مسکن حمایتی نیز در استان به ویژه خرم‌آباد به دلیل محدودیت زمینی که وجود دارد و بحث بافت جغرافیایی این شهر باعث شده آمار ما در این بخش نسبت به استان‌های دیگر کمتر باشد.

عالی پور یادآور شد: با این اوصاف تا الان یک هزار و ۱۶۲ واحد به مبلغ ۳ میلیارد و  ۹۶۷ میلیون ریال انعقاد قرار داد کردیم که ۲ میلیارد و  ۲۹۸ میلیون ریال آن به حساب مشتریان واریز شده و در مرحله تکمیل است.

وی افزود: همچنین پروژه ۷۲۶ واحدی تا پایان بهمن ماه تحویل گروه اول ثبت نام کنندگان داده می‌شود که استارت و اتمام این پروژه در قالب نهضت ملی است و از مسکن مهر یا سرفصل‌های دیگر نبوده و شاید اولین استانی باشیم که اولین خانه نهضت ملی را تحویل می‌دهیم.

عالی‌پور ادامه داد: در کل استان ۳ هزار و ۱۷واحد به مبلغ ۹ میلیارد و  ۹۹۴ میلیون ریال انعقاد قرارداد کردیم که ۶ میلیارد  و ۱۷۹ میلیون ریال آن به حساب متقاضیان واریز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان تصریح کرد: در بخش تسهیلات تبصره‌ای نیز ۷۱۱۷ میلیارد ریال در بخش مشارکت ساخت پرداخت کردیم و در بحث خرید مسکن نیز ۱۰۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده که تقریباً معادل ۵۳۴ واحد است.

وی بیان کرد: در بحث قرض الحسنه‌ها نیز وام ازدواج، معرفی شدگان کمیته امداد و بهزیستی را داشتیم که ۱۹۶۵ فقره به مبلغ ۱۵۸۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، تسهیلات جعاله تقریباً ۱۳۳۲ واحد به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، مرابحه  عام در قالب منصوبات، تعمیرات و بازسازی و ودیعه مسکن ۲۰۲۶ میلیارد ریال در قالب ۱۵۷۱ فقره و همچنین در بخش صنعت، خدمات و بازرگانی نیز ۱۳۶ میلیارد ریال به حساب مشتریان واریز شده است.

عالی‌پور با اشاره به این‌که بجز مسکن‌های حمایتی در کل ۷۶۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزار ۹۹۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که اگر با منابع استان مقایسه کنیم شاید ۸۰ درصد منابع خودمان را در استان تسهیلات پرداخت کردیم که نسبت منابع به مصارف ما قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: ما توانستیم اعتبار سایر استان‌ها را بگیریم و در لرستان جهت رشد، توسعه و اشتغال زایی تزریق کنیم که بخش مسکن تأثیر مستقیم در این بخش‌ها دارد.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان افزود: در این مسیر نیازمند کمک شما هستیم، بخشی از اطلاع‌رسانی و در جریان قرار دادن مشتریان و کمک به بانک مسکن در گرو همکاری شما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز