خبرگزاری کار ایران

خرم آباد با زلزله ۲.۲ ریشتری تکان خورد / وقوع ۵ زلزله خفیف در ۲۴ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۱

عصر روز جمعه هشتم آذرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۲.۲ ریشتر در خرم‌آباد به وقوع پیوست.

عصر روز جمعه هشتم آذرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۲.۲ ریش‌تر در خرم‌آباد به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین‌لرزه را ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه به وقت تهران اعلام کرد.

مختصات و موقعیت این زمین لرزه ۳۳.۴۵ شمالی و ۴۸.۳۳ شرقی و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین بود. مرکز این زمین‌لرزه در نزدیکی ایستگاه رادیویی گلد‌شت غربی خرم‌آباد قرار داشت به همین خاطر با وجود شدت کم، برای اکثر شهروندان محسوس بود.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: این زمین لرزه با شدت ۲.۲ ریش‌تر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۱۶ و ۱۵دقیقه و۴۴ ثانیه بعد از ظهرجمعه ذکر کرد و بیان داشت: این زمین لرزه خفیف خسارتی به همراه نداشته است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۳ و ۳۳.۴۵ بوده است.

این زلزله ۲.۲ ریشتری در حالی رخ می‌دهد که استان لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد وقوع چهار زلزله خفیف در مناطق مختلف استان بوده است. در این مدت شهرستانهای دورود، خرم آباد و شهرهای چالانچولان و معمولان با زلزله‌هایی به شدت ۱.۳، ۱.۶، ۱.۴ و ۱.۵ ریشتری تکان خورده‌اند.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کار‌شناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان‌های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش‌های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.
کانون اصلی این زلزله ۶ کیلومتری مرکز شهر خرم‌آباد و ۳۱ کیلومتری سراب دوره اعلام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز