خبرگزاری کار ایران

همایش شیرخوارگان حسینی در لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۴۶

همزمان با روز چهارم محرم و همراه با ۱۵۰۰ نقطه در سراسر ایران اسلامی و ۱۱۰ شهر جهان، همایش شیرخوارگان حسینی برای چهارمین سال، در شهر های مختلف لرستان برگزار شد.

همزمان با روز چهارم محرم و همراه با ۱۵۰۰ نقطه در سراسر ایران اسلامی و ۱۱۰ شهر جهان، همایش شیرخوارگان حسینی برای چهارمین سال، در شهر‌های مختلف لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز برای در سراسر شهر‌های استان لرستان با حضور کودکان چهار ماهه تا سه ساله و بانوان در برگزار شد.
در شهر خرم آباداین مراسم در حسینیه حبیب ابن مظاهربا حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از بانوان و بیش از ۵۰۰ کودک برگزار شد که تمام این کودکان لباس شبیه به حضرت علی اصغر به تن داشتند.
این مراسم با مداحی و روضه خوانی و در گهواره گردانی با ریختن گل همراه بود.

مشابه این مراسم نیز پیش از ظهر امروز در حسینیه دو طفلان مسلم شهر دورودبا حضور بانوان و کودکان خردسال درودی برگزاری شد.

از نکات جالب توجه این مراسم، اجرای نمایش شهادت حضرت علی اصغر، گهواره گردانی همراه با ریختن گل و قربانی کردن شتر به نیابت سلامتی شیرخوارگان و پخت ۱۴ دیگ آش و توزیع آن در میان مردم بود.
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون پاکستان، هند، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و… همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهر‌ها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نیز تشکیل شد. این مراسم در کشورمان ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراثجهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌ است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان از برگزاری این مراسم در شهرستان دلفان خبر داد.

حجت السلام موسوی با اعلام این خبر گفت: در شهر نورآباد این مراسم از ساعت ۸ صبح و در سالن معراج برگزار شد.

همایش شیر خوارگان حسینی، در شهرهای بروجرد و الیگوذرز و برخی دیگر از روستا‌ها هم به اجرا در آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز