خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس:

برنامه‎ای برای حذف یارانه‎ها وجود ندارد

کد خبر : ۱۱۴۹۶۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برنامه‎ای برای حذف یارانه‎ها وجود نداردوی با تأکید بر اینکه علیرغم اینکه ۳ دولت روی هدفمندسازی یارانه‎ها کار کردند اما کار کارشناسی صورت نگرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برنامه‎ای برای حذف یارانه‎ها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا ابراهیم آقامحمدی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‎ای برای حذف یارانه‎ها در دست نیست چرا که در حوزه یارانه‎ها بد عمل شد. دولت در سال گذشته ۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش حامل‎های انرژی برای هدفمندسازی یارانه در نظر گرفته بود که از این مقدار ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی به مردم و ۲۶ هزار میلیارد تومان نیز به بحثدرمان، اقتصاد و تولید اختصاص می‎یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه کل درآمد دولت در سال ۹۱، از فروش حامل‎های انرژی ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده و دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم ۱۲ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و دیگر درآمدها قرض گرفته بود.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه با حذف برخی دهک‎ها موافق هستیم یادآور شد: همچنین برای سال ۹۲ نیز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که این رقم به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته تا از این محل ۴۲ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شود.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه علیرغم اینکه ۳ دولت روی هدفمندسازی یارانه‎ها کار کردند اما کار کارشناسی صورت نگرفت و قیمت حامل‎های انرژی به نحوی که انتظار می‎رفت اجرا نشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحثقطع یارانه مطرح نیست و اگر یارانه‎ها قطع شود قطعاً قیمت کالاهای اساسی به قبل بر نمی‎گردد و اگر قدرت افزایش میزان یارانه به مردم را نداریم حداقل این مقداری که تاکنون پرداخت شده را قطع نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز