خبرگزاری کار ایران

افتخار نظام بانکی در سال های تحریم و نوسانات اقتصادی؛

رشد مطلوب گزارش عملکرد بانک رفاه

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۹۵

بانک رفاه در مسیر حرکت به سوی اهداف از پیش تعیین شده و افق 1404، در شاخص هایی چون اعتبارات ریالی و ارزی؛ حضور در حوزه فناوری اطلاعات، مسئولیت های اجتماعی و ... به خوبی توانسته وعده تا عمل را با اجرای برنامه ها و تعهداتی که در قالب نیازهای مشتریان بانک بوده، در سال های تحریم و نوسانات اقتصادی عملیاتی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران،‌ بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از با سابقه ترین بانک های اجتماعی کشور با بیش از شش دهه فعالیت در عرصه ارائه خدمات متنوع بانکی اعم از ریالی، اعتباری، ارزی و ... با بیش از یک هزار و 33 شعبه ریالی، 96 شعبه ارزی، 9 هزار و 697 پرسنل و 3 هزار 350 خودپرداز و 2 هزار و 145 دستگاه پوز( پایانه شعب) و 207 هزار و 503 پایانه در سطح فروشگاه های کشور، توانسته است حضوری گسترده و موفق با استفاده از نیروی های کارآمد در شعبه ها و فضای مجازی داشته باشد.

مشاهده رشد عملکرد بانک رفاه کارگران در گزارش ذیل، آن هم با وجود مشکلات تحریم و نوسانات نرخ ارز و ... در بانک رفاه کارگران به عنوان عضوی از بدنه نظام بانکی کشورکارنامه قابل قبولی ارائه می دهد.

تحقق شعار رونق تولید در عمل در سال های تحریم

مشاهده مسیر رو به رشد این بانک در نمودار عملکردی آن در حالی اتفاق افتاده، که «نظام بانکی» کشور نیز همچون دیگر بخش های کشور درگیر بحران تحریم و مشکلات جانبی آن بوده است و مسلماً این کارنامه را با توجه به شرایط موجود کشور باید بررسی و درباره آن قضاوت کرد.

بانک رفاه کارگران توانست با حرکت در مسیر تحقق شعار«رونق تولید» اقدامات مثبتی چون؛ ارتقاء سلامت مالی، تقویت توان مالی بانک، حمایت از فعالیت های دانش بنیان، توسعه ابزارهای تامین مالی توسعه خدمات بانکی بین المللی و حمایت از تولیدات و کالاهایی ایرانی از طریق اعطای تسهیلات به شرکت های بزرگ انجام دهد.

نوآوری درخدمات بانکداری الکترونیک

بانک رفاه کارگران با بررسی مداوم نیاز مشتریان بانکی با بهره گیری از نیروهای انسانی کارآمد، اقدام به طراحی و ارائه جدیدترین خدمات در شعب می کند و البته در این مسیر استفاده از فضای مجازی و اپلیکیشن های مربوطه را نیز فراموش نکرده و خدمات متنوعی در این زمینه ارائه کرده است. موارد ذکر شده زیر، شاخص ترین پارامترهایی است که می توان به آن پرداخت:

- سامانه مدیریت عملیات یکپارچه نظارت بر حساب ها ( معین)

- سامانه پرداخت شناسه دار جهت مشتریان حقوقی

- سامانه پرداخت آنلاین نسخ الکترونیک پزشکان ( طرف قرار داد تامین اجتماعی )

- سامانه تسویه با داروخانه ها و بیمارستان ها ( طرف قرار داد تامین اجتماعی )

- سامانه بورس کالا و سامانه معاملات آنلاین سهام

- انتقال وجه مبتنی بر شماره موبایل در اپلیکیشن موبایل بانک

- OTP موبایلی

- کارت تنخواه گردان

- سامانه تبلت بانک رفاه

- کارت اعتباری «کاراکارت»

- خدمت برداشت بدون کارت

- اپلیکیشن موبایل همراه کارت رفاه

- سامانه مدیریت مالی شخصی ( سمیم)

حرکت بانک رفاه همگام با رشد فناوری اطلاعات

با توجه به درآمیختگی و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی علوم و صنایع دیگر در جهان، بانک رفاه نیز از قافله حرکت در این مسیر عقب نمانده و با اقداماتی چون " توسعه زیرساخت و حفظ دسترسی و پایداری خدمات و ارتقاء امنیت"، " توسعه مستمر خدمات سامانه بانکداری متمرکز "، " اجرای تکالیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه فناوری اطلاعات "، " ایفای مسئولیت بانک در توسعه فناوری سبز"، " توسعه موبایل بانک همگام با آخرین تغییرات فناوری روز دنیا" و "تکمیل سبد خدمات بانکداری الکترونیکی " در این مسیر به شکل مطلوبی حرکت کرده است.

اعتبارسنجی بانک رفاه کارگران در عرصه خدمات اعتباری

بانک رفاه با ده شاخص برتر در عرصه خدمات اعتباری اقدام به فعالیت های ذیل در این عرصه کرده و اعتباری ویژه در عرصه سیستم بانکداری کسب کرده است.

1-حمایت از ازدواج جوانان و کمک مالی در پرداخت هزینه های این امرحسنه

2- حمایت از تکمیل و ساخت مسکن های روستایی و بافت های فرسوده شهری

3- حمایت از ساخت 970 واحد مسکن مهر

4- اعطای تسهیلات قرض الحسنه به هم وطنان آسیب دیده ناشی از بلایای طبیعی

5-حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط با هدف کمک به رونق تولید

6- تخصیص تسهیلات از محل منابع قرار دادهای سپرده گذاری صنددوق توسعه ملی

7- تخصیص تسهیلات خرد و کلان در حوزه های مختلف بهداشت، سلامت و دارو

8- کمک به معیشت جامعه مستمری بگیران

9- تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به استان های محروم و کم برخوردار

10- مشارکت در اجرای پروژه های مهم و توسعه ای

دستاوردهای بانک رفاه در حوزه بانکداری بین الملل

حضور موفق بانک رفاه طی مدت فعالیت خود در مجامع داخلی و بین المللی در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و حرکت در مسیر رشد و اهداف از پیش تعریف شده در راستای حرکت در مسیر بانکداری نوین بوده است و البته در حوزه بانکداری بین الملل هم همچون دیگر بخش ها گام های مقتدرانه ای برداشته است و در بازه زمانی 92 تا ده ماهه نخست سال جاری این اقدامات را انجام داده است:

1- بالغ بر 31 هزار فقره گشایش اعتبار اسنادی و حواله ارزی و مخابره بیش از 130 هزار فقره پیام در سامانه های سوئیفت و سپام

2- بانک رفاه جزء 10 بانک اول در زمینه عملکرد ارزی

3- انعقاد قراردادهای بین المللی در بخش های مختلف اقتصادی متعاقب برجام

4- بانک عامل تخصیص و انتقال وجوه ارزی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه سلامت، درمان، بهداشت و تجهیزات پزشکی

5- افزایش 60 درصدی مجموع درآمدهای ارزی

6- مکانیزه و برخط کردن بسیاری از فرآیندهای ارزی

حمایت گسترده در عرصه مسئولیت های اجتماعی

بانک رفاه علاوه بر حضور در عرصه های مالی و ریالی با حضور و حمایت در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری سعی داشته است، حضوری موفق در عرصه مسئولیت های اجتماعی نیز داشته باشد از جمله آن می توان به :

- حمایت از ورزش به ویژه ورزش کارگری

- کمک به رهایی بیش از 1500 زندانی نیازمند با تخصیص 380 میلیارد ریال

- کمک به احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، مساجد و حسینیه ها

- ساخت و مشارکت در احداث بیش از 1900 باب مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار

- اهدای ده ها آمبولانس به دانشگاه های علوم پزشکی ، بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور

- حفاظت از محیط زیست و هوای پاک در قالب اجرای برنامه های فرهنگی و نهادینه سازی روز بدون خودرو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز