خبرگزاری کار ایران

در زمستان ۹۷ نسبت به زمستان ۹۶ رقم خورد؛

افزایش ٨٧.٤٢ درصدی تورم تولیدکننده محصولات گاودارهای صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۷۳

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‎های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ به عدد ٤٨١,١١ رسید که ١٨.٣٤ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ٨٧.٤٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز آمار ایران، در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. در این میان، شاخص "گوساله پرواری "، با ٤٠,٧١ درصد بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ١٤٥.٢٩ درصد، مربوط به قلم " گاو حذفی شیری " است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، ٥٢.٤٨ درصد (تورم سالانه) می باشد.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ نشان می­دهد که تمام استان های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش مربوط به استان اردبیل با ٥٣,٠٩ درصد می باشد. همچنین تمام استان های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته­اند، به طوری که استان لرستان با ١٢١.٧٦ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

شاخص اقلام اصلی

شاخص "گاو تلیسه" در زمستان ١٣٩٧ به ٣١٦,١١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢٠.٨٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٠.٩٤ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص "گاو شیری" در زمستان ١٣٩٧ به ٢٢٦,٤٦ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٧.٥٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٢٩ درصد افزایش داشته است.

شاخص "گاو نر داشتی" در زمستان ١٣٩٧ به ٢٩٩,١٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٢.٣٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٥٥ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص "گوساله پرواری" در زمستان ١٣٩٧ به ٧١٩,٠٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤٠.٧١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٨.٧٨ درصد افزایش داشته است.

شاخص "گاو حذفی شیری" در زمستان ١٣٩٧ به ٩١١,٥٥ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٩.١٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤٥.٢٩ درصد افزایش نشان می‎دهد

شاخص "گوساله نر زیر چهار ماه" در زمستان ١٣٩٧ به ٤٦٩,١٥ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٣٦.٠٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣١.٧١ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص "شیر" در زمستان ١٣٩٧ به ٤٠١,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤.٥٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٠.٢٨ درصد افزایش نشان می‎دهد

شاخص "کود" در زمستان ١٣٩٧ به ٤١٣,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٥.٤٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣٤ درصد افزایش نشان می‎دهد.

برای مشاهده  متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

https://www.amar.org.ir/Portals/0/News/1397/sh-g-4-97.pdf

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز