خبرگزاری کار ایران

​همزمان با روز شهدا؛

مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم «محمد قنبریان» در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۱۱۵

مراسم بزرگداشت روز شهدا و گرامی‌داشت یاد و خاطره و جانفشانی همکار شهید مدافع حرم «محمد قنبریان» در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با بزرگداشت روز شهدا، از مقام همکار شهید مدافع حرم «محمد قنبریان» با حضور خانواده این شهید، فرزندان شهدای بانک، مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران، مدیران و کارکنان بانک تجلیل شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ثقفی‌، مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با تبیین اجر عظیم شهدا و ایثارگران و مجاهدت در راه خدا، گفت: حضور برای گرامیداشت یاد شهدا در واقع تجلیل از توحید، امامت و ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیون ایثارگری‌های شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: جهاد منبع ایثار است و جهاد اکبر و مبارزه با نفس زمینه‌ساز جهاد اصغر و مجاهدت است و از این رو تسلط بر نفس برای حفظ آثار متعالی مجاهدت در راه خدا اهمیت ویژه‌ای دارد.

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با تشکر از برپاکنندگان این نشست، حضور ١٤ هزار نفری ایثارگران بانک صادرات ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران از این منظر بیشترین تعداد ایثارگران در بین دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد را دارد.

رضا صدیق، عضو هیئت مدیره و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران نیز جایگاه و اهمیت شهدای این بانک را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: بانک صادرات ایران تاکنون ٩٣ شهید تقدیم انقلاب کرده که شهید مدافع حرم «محمد قنبریان» با نثار جان خود در حفاظت از حریم حضرت زینب(س) سبد گل شهدای بانک صادرات ایران را تکمیل کرد.

وی با نثار درود به روان همه شهدا ابراز کرد: راه شهدا که از صدر اسلام آغاز شده تا زمان استقرار حکومت اسلامی و اتصال به حکومت قائم آل محمد(ص) ادامه خواهد یافت و در این راه رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تبیین گام دوم انقلاب راهگشای همه است. صدیق همچنین مسئولیت سنگین همگان را در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و شهدا مورد تاکید قرار داد.

غلام سوری، عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران در گفت و گویی در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه شهیدان بیمه کننده انقلاب و راه انقلاب اسلامی هستند، گفت: وظیفه ما است که همواره از این فرهنگ که شهدا و ایثارگران به وجود آورده‌اند و تداومش را بیمه کرده‌اند، پاسداری کنیم. ما در مقابل خانواده شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و باید تلاش کنیم همیشه در گرامیداشت یاد و خاطره و حفظ دستاوردهای آنها کوتاهی نکنیم.

محمود رسولخانی مشاور مدیرعامل بانک صادرات ایران در امور ایثارگران نیز در گفت‌وگویی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهید قنبریان بی‌ریاترین عزم برای حضور در دفاع از حرم حضرت زینب(س) را داشت، تاکید کرد: باید رهرو راه شهدا باشیم و پیام شهدا این است که ترس و اندوه نباید مانعی بر سر راه مردم و جامعه باشد.

وی افزود:کسانی همچون محمد قنبریان که تنها با خدا معامله می‌کنند، راه را به ما نشان دادند و باید راه آنها را ادامه داد. خدا را شاکریم که در بانک صادرات ایران الگویی این‌چنینی داشتیم که الگوی ایمانی ما محسوب می‌شود.

همسر شهید محمد قنبریان نیز از همدلی و حضور همکاران بانک صادرات ایران در برنامه‌های ویژه گرامی‌داشت این شهید و رسیدگی به امور خانواده شهید قنبریان تشکر کرد.

محمد قنبریان، کارمند سرپرستی حوزه یک استان سمنان بانک صادرات ایران در سال ۹۵ و در حین عملیات مستشاری در سوریه شهید و پیکر وی پس از دو سال شناسایی و به میهن عزیزمان بازگشت.

این مراسم با ایراد سخنرانی در یاد و خاطره شهید و مداحی و نوحه‌خوانی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی به پایان رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز