خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه هم اندیشی طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری به میزبانی بانک کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۲۸

جلسه هم اندیشی طرح های اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری روز شنبه 28 بهمن به میزبانی بانک کشاورزی برگزار و در آن پیرامون روند اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، اقدامات انجام شده، چالش ها و راهکارها گفت و گو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور دکتر علی ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی ، دکتر ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی ، معاونان وزیر، روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی و مدیران عامل بانک های عامل طرح توسعه اشتغال روستایی برگزار شد، دکتر ربیعی ضمن ابراز خرسندی از وجود دیدگاه و درک مشترک درباره مفاهیم تولید و اشتغال میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، به پیچیدگی های اجرای طرح در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت و دقت در اجرای طرح های اشتغال روستایی بایستی توامان مورد توجه قرار گیرد ؛ تاکید این طرح بر ایجاد اشتغال است فلذا پرداخت تسهیلات بایستی پس از بررسی های لازم و در راستای تحقق این هدف انجام شود.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین رئیس کل بانک مرکزی ضمن بررسی گزارش عملکرد بانک های عامل، بر ایجاد هماهنگی کامل میان کلیه بانک های ذیربط توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد . وی افزود: در اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر بایستی دقت و کیفیت هم زمان مورد توجه قرار گیرند و سرعت عمل باعث نشود از دقت ما در تخصیص منابع برای هدف مورد نظر کاسته شود.

دکتر سیف در بخش دیگری از سخنان خود از بانک ها خواست تا از ابزارهای تبلیغاتی و ظرفیت های روابط عمومی خود برای اطلاع رسانی طرح توسعه اشتغال روستایی در جامعه استفاده کنند.

این گزارش می افزاید در ادامه این جلسه روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: اجرای طرح اشتغال فراگیر در بانک کشاورزی با حضور دکتر ربیعی در شعبه لنگرود و پرداخت نمادین نخستین تسهیلات توسط ایشان روز پنجم بهمن ماه سال جاری شروع شد و از آن زمان تا کنون بررسی طرح های پیشنهادی و پرداخت تسهیلات در راستای اهداف طرح ادامه دارد. وی با تاکید براین مطلب که این تسهیلات  به طرح های ویژه ای تعلق می گیرد و بررسی اشتغالزایی طرح پیشنهادی قبل از پرداخت ضروری است اعلام کرد: با سرعت گرفتن معرفی طرح ها از ماه آینده و بررسی طرح ها،  پرداخت ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

شایان ذکر است بانک کشاورزی تا تاریخ 28 بهمن 1396 در اجرای طرح اشتغال فراگیر 294 فقره تسهیلات به مبلغ 164894 میلیون ریال و در اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری 13 فقره تسهیلات به مبلغ 62709 میلیون ریال پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز