خبرگزاری کار ایران

موفقیت روابط عمومی در گرو تحقیق و پژوهش است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۴۲

نخستین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این همایش با حضور عیسی‌رضایی مدیرعامل، جواد فهیمی‌پور قائم مقام مدیرعامل، اعضاء هیئت عامل، مدیران و کارشناسان روابط عمومی مؤسسه اعتباری کوثر انجام شد.

آزاده محمدی مدیر روابط عمومی و تبلیغات مؤسسه اعتباری کوثر ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام عزاداری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) گفت: موضوعات مطرح شده در حوزه روابط عمومی و تبلیغات با تاکید بر مفاهیم علوم انسانی به دنبال ارتباط با انسانها و روابط آنها است.

محمدی با بیان نقش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر در افزایش شناخت مردم از سازمان افزود: مجموعه روابط عمومی کوثر با شناسایی نقاط ضعف، قوت، تهدیدها، فرصت ها طی هفت سال فعالیت در نظام بانکی به دنبال ایجاد تفاهم، پیدایش حس علاقه مندی، بدست آوردن پشتیبانی و همدلی کارکنان،سهامداران، مشتریان و در مجموع ذینفعان سازمان است.

وی افزود: روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر با پشتوانه نیروی انسانی جوان و متخصص، خود را ملزم به استفاده از انواع روش های علمی در حوزه اطلاع رسانی، اقناع و آگاهی رسانی به منظور شکل دهی صحیح افکار عمومی و مدیریت هوشمند هزینه ها، ارتقاء جایگاه روابط عمومی توسعه مهارت های ارتباطی کارکنان، نخبه یابی و توسعه ارتباطات درون سازمانی می داند .

جواد فهیمی پور قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با بیان سه اولویت تحقیقات، اعتماد سازی و تخصص در حوزه روابط عمومی و تبلیغات گفت: روابط عمومی و تبلیغات در هر سازمانی زمانی موفق خواهد بود که اساس فعالیت های خود را بر پایه مبانی علمی و تحقیقی استوار نماید و با اصل قرار دادن تحقیق های انجام شده، ایده ها و ابتکارها را از نتایج آن استخراج و در اختیار مجموعه و مدیران قرار دهد. 

فهیمی پور بیان داشت: اعتماد مخاطب به سازمان، شرط اصلی برای بقا و ماندگاری است و هیچ مجموعه ای قادر نخواهد بود بدون جلب اعتماد مخاطب و مشتریان خود دوام بیاورد.

عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد: بانک ها و موسسات اعتباری تقریباً فعالیت و خدمات مشابهی را به مشتریان خود ارائه می نمایند و تنها وجود یک مزیت می تواند مجموعه را به اوج برساند و با اقبال مشتریان مواجه شود که این مهم یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها است .

وی خاطرنشان ساخت: روابط عمومی زمانی می تواند پاسخگویی اثر بخش داشته باشد که نسبت به تمامی فرآیندهای اجرایی آگاه بوده و در راستای سیاست کلان سازمان برنامه ریزی و گام بردارد.

بر اساس این گزارش؛ در اولین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر دکتر داود زارعیان استاد و پژوهشگر علوم ارتباطات با تشریح اهمیت اطلاع رسانی در فضای مجازی گفت: در عصری زندگی می نمائیم که تعدد و تنوع رسانه ها بسیار گسترده شده است.

‌ استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبایی افزود:  قرن‌ بیستم‌، قرن‌ ارتباطات‌ و قرن‌ بیست‌ویکم‌ عصر اطلاعات‌ است‌ و ما در پایان‌ قرن‌ ارتباطات‌ و درون عصر اطلاعات‌ قرار گرفته‌ایم‌. از این‌رو شناخت‌ شبکه‌های‌ اطلاعاتی‌، ایجاد بانک‌های‌ اطلاعاتی‌ و جمع‌آوری ‌اطلاعات‌ امری‌ ضروری‌ است‌.

دکتر زارعیان با اشاره به  وظایف و نقاط تمرکز روابط عمومی‌ها گفت: تفاوت با دیگر رقباء و جذب مردم با محصولات متنوع و نوین از نقاطی هستند که مطلوب است روابط عمومی هابر روی آن ها تمرکزداشته باشند.

وی افزود: تولید محتوای فاخر یکی از نکاتی است که روابط عمومی‌ها باید به آن توجه داشته باشند. سرعت فوق العاده تولید ، پردازش و توزیع اطلاعات به واسطه فناوری های نوین ارتباطی باعث شده زمینه تصحیح و تکمیل اطلاعات با رشد قابل توجهی همراه باشد به گونه‌ای که طول عمر اطلاعات در عصر حاضر بسیار کم شده است.

در ادامه حسین کرمی معاون اعتبارات و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر اظهار داشت: محصولی که طراحی و ارائه می شود اگر به خوبی به مشتریان عرضه نشود، به شکست می انجامد و در این موضوع نقش روابط عمومی بسیار محسوس و اثر گذار است.

معاون اعتبارات و بازاریابی موسسه اعتباری کوثر با بیان اینکه روابط عمومی و تبلیغات حلقه واسط مشتریان و معاونت اعتبارات و بازاریابی است گفت: در واقع بازارسازی می تواند یکی از رویکردهای روابط عمومی نیز قلمداد شود. چرا که محورهای اصلی بازارسازی با رویکردهای روابط عمومی همخوان است.

بازارسازی از مشتری گرایی، رقیب گرایی، هوشمندی بازار و هماهنگی بین وظیفه ای سخن می گوید و بسیاری از این موارد در حوزه روابط عمومی نیز تعریف شده اند.

کرمی با بیان ویژگی های طرح کوثر کارت هواداری افزود: رویکرد موسسه اعتباری کوثر در پروژه کوثر کارت هواداری، رسالت اجتماعی در حمایت از ورزش، توانمند سازی مالی باشگاه ها است که در حال حاضر 191.787 حساب هواداری در کوثر افتتاح شده است .

حجت الاسلام عموشاهی مدیر فرهنگی و نظارت شرعی موسسه اعتباری کوثر نیز تصریح کرد: ارتباطات و اهمیت تکریم و احترام نسبت به مردم در کلام معصومین بسیار دیده می شود.

وی افزود: اگر تبلیغات با واقعیت و صداقت همراه شود اثرگذاری مطلوبی به جای خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش؛ محمدعلی کریمی مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اهمیت ارتباطات و نقش روابط عمومی ها عنوان داشت: بدون برنامه ریزی و داشتن پیوند ارتباطی، فرآیند آگاهی بخشی به مخاطبین به سرانجام نخواهد رسید.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: البته آنچه زمینه ساز یک برنامه ارتباطی موثر است داشتن مطالعه علمی و نظرسنجی از نیازها و مشکلات مخاطبان به عنوان حلقه مفقوده برای راهبری فعالیت های روابط عمومی است چراکه معتقدیم نظر، دیدگاه و نوع نگرش مردم می‌تواند همواره راهگشای مدیران در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باشد.

کریمی با اشاره به شرایط ویژه و اهمیت انتقال مباحث اقتصادی به مخاطبان نظام بانکی افزود: در شرایط حاضر نظام بانکی، با مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات با تسلط و به روز رسانی بر دانش مالی خود می توانند با ارتقاء آگاهی، نسبت به تولید محتوای اثربخش برای مخاطبین و عموم مردم اقدام نمایند.

ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و لرستان، رونمایی از سایت هواداری با حضور مهدی تاج و مدیران عامل باشگاه های پرسپولیس و تراکتور سازی، پاسخگویی به سئوالات کارشناسان و تقدیر از برگزیدگان در بخش های روابط عمومی، تبلیغات و انتشارات، برپایی موکب و نمایشگاه از دیگر برنامه های اولین همایش سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر بود.

 

موفقیت روابط عمومی در گرو تحقیق و پژوهش است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز