خبرگزاری کار ایران

چهارسال تدبیر و امید در بانک کشاورزی؛

پرداخت 6300 میلیارد ریال تسهیلات آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۵۴

بانک کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید در راستای مدیریت بحران آب و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و با هدف تامین امنیت غذایی در کشور، تا پایان تیرماه 1396 بالغ بر 6300 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای قریب به 24 هزار طرح آبیاری تحت فشار شامل انواع بارانی، قطره ای، سنترپیوت و سایر روش ها در سطح کشور پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا ، شرایط آب و هوایی اقلیم ها ، میزان بارندگی و سطح سفره های آب زیرزمینی در نتیجه تغییرات جوی در سطح زیست کره، دستخوش تغییرات اساسی شده است و این بحران آب و معضل کاهش منابع آبی ،  بیشترین تاثیر منفی را بر روند تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جامعه دارد؛ لذا دولتمردان می کوشند با مدیریت منابع آبی موجود و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی - که اساسی ترین چاره آن استفاده از روش های نوین آبیاری است – بر این معضل فائق آمده و برای وضعیت موجود و آتی در کشور چاره اندیشی کنند.

بانک کشاورزی در پی تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و سیاست گذاری دولت تدبیر و امید، حمایت از اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی و ترویج روش های نوین آبیاری را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و به عنوان بازوی توانمند مالی دولت در بخش کشاورزی، پرداخت تسهیلات برای اجرای این طرح ها را در اولویت برنامه های اعتباری خود دارد .

 شایان ذکر است بیشترین مبلغ تسهیلات پرداختی برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار طی چهارسال اخیر متعلق به استان های اصفهان ، فارس و زنجان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز