خبرگزاری کار ایران

کیف پول موبایل چیست و چه مزایایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۳۱

رابطه تجارت و مصرف کننده به طور فزاینده ای دیجیتالی شده است، از پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک گرفته تا مشاوران رباتیک، کسب‌وکارها در حال تغییر نحوه عملکرد خود هستند تا نیازهای دائماً در حال تغییر مشتریان خود و استفاده آن‌ها از تلفن‌های همراه و دستگاه‌ها را برآورده کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش شرکت‌هایی که به طور انحصاری پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند، به عنوان اعضای نوظهور بخش فین‌تک شناخته می‌شوند. این شرکت ها ابزارها و خدماتی را ارائه می کنند که به راحتی با هزینه کم قابل دسترسی هستند. بخش پرداخت ویژه، شاهد برخی از بزرگترین تحولات بوده است. شرکت ها و کاربران با استفاده از دستگاه هایی مانند کیف پول موبایل، خود را با تراکنش های آنلاین و آفلاین وفق می دهند.

کیف پول موبایل یک ویژگی داخلی یا یک برنامه است که می تواند بر روی گوشی های هوشمند نصب شود. کیف پول موبایل اطلاعات کارت اعتباری، کارت نقدی، کوپن یا کارت پاداش را ذخیره می کند و مستقیماً به حساب های بانکی متصل می شود. هنگامی که برنامه نصب می شود و کاربر اطلاعات پرداخت خود را وارد می کند، کیف پول این داده ها را با پیوند دادن یک قالب شناسایی شخصی مانند شماره، کد QR، اثر انگشت یا تشخیص چهره برای هر کارت ذخیره شده ذخیره می کند.

هنگامی که کاربر به یک سرویس دهنده مبلغی را پرداخت می کند، برنامه تلفن همراه از فناوری به نام ارتباطات میدان نزدیک (NFC) استفاده می کند که از فرکانس های رادیویی برای برقراری ارتباط بین دستگاه ها بهره می گیرد. NFC از قالب شناسایی شخصی ایجاد شده برای کاربر جهت برقراری ارتباط با دستگاه پوز (POS) سرویس دهنده استفاده می کند. انتقال اطلاعات معمولاً زمانی آغاز می شود که کاربر یک دستگاه تلفن همراه دارای NFC را روی دستگاه NFC خوان فروشگاه تکان می دهد یا نگه می دارد.

برنامه های کیف پول موبایلی موجود

امروزه اکثر گوشی های هوشمند یا دستگاه های تلفن همراه به فناوری NFC مجهز هستند. آیفون‌ها از زمان آیفون 6 شامل  Apple Pay  هستند، تلفن‌های اندرویدی همگی به کیف پول دسترسی سریع مجهز شده‌اند و گوشی‌های سامسونگ با برنامه اختصاصی Samsung Pay از پیش بارگذاری شده‌اند. علیرغم مواردی که از قبل روی گوشی های هوشمند نصب شده است، کیف پول های موبایل شخص ثالث نیز بسیار محبوب شده اند.

برخی از برنامه های شخص ثالث عبارتند از:

پی پال. پلت فرم پرداخت آنلاین برای دانلود در هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. کارمزدها برای PayPal متفاوت است — بررسی کنید که آیا روش پرداخت شما کارمزدی را ضمیمه کرده است یا خیر.

گوگل پی (Google Pay) روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی بارگذاری می‌شود، اما برای دانلود در تلفن‌های iOS نیز در دسترس است Google Pay. زمانی فقط برای خرده‌فروشان پولی و ارائه‌دهندگان خدمات استاندارد مانند Airbnb و DoorDash در دسترس بود، اما از آن زمان امکان پرداخت به افراد و گروه‌ها را فراهم کرده است.

ونمو Venmo به‌عنوان یک اپلیکیشن همتا به همتا کار خود را آغاز کرد، اما به‌تدریج جای پای خود را با خرده‌فروشان نیز باز می‌کند Venmo .برای هر خریدی که با کارت اعتباری متصل به پلتفرم انجام می شود، 3٪ کارمزد دریافت می کند. تراکنش هایی که از حساب بانکی انجام می شود رایگان است.

مزایای کیف پول موبایل

فعالیت های کلاهبرداری مانند سرقت هویت با کیف پول های موبایل سخت‌تر است. اگرچه کارت اعتباری کاربر می تواند به راحتی دزدیده یا کپی شود، اما سرقت گوشی های هوشمند چندان آسان نیست. اگر رمز دسترسی، بررسی اثر انگشت یا تشخیص چهره نصب شده باشد، ممکن است دسترسی به گوشی هوشمندی که به سرقت رفته است، سخت باشد. کیف پول های موبایل همچنین ممکن است دارای کلیدهای رمزگذاری شده باشند. کیف پول موبایل برای مشاغل خرده فروشی که حجم بالایی از تراکنش در روز را تجربه می کنند نیز مفید است زیرا کیف پول های موبایل به کاهش زمان انتظار و پرداخت کمک می کند. از اینرو این ابزار یک برد هم برای مشتری و هم برای کسب و کار است.

از آنجایی که کیف پول موبایل نسخه دیجیتالی کیف پول فیزیکی است، تقریباً هر کارت با ارزشی که در یک کیف پول فیزیکی ذخیره می شود را می توان در کیف پول موبایل نیز ذخیره کرد، مانند گواهینامه رانندگی، کارت تامین اجتماعی، کارت های بیمه سلامت، کارت های کلید هتل، و بلیط اتوبوس یا قطار.

کیف پول دیجیتال در مقابل کیف پول موبایل

اصطلاح کیف پول دیجیتال اغلب به جای کیف پول موبایل استفاده می شود. با این حال، اگرچه هر دو اطلاعات پرداخت را ذخیره می کنند، اما به طور متفاوتی اجرا می شوند. کیف پول دیجیتال بیشتر برای تراکنش های آنلاین استفاده می شود و ممکن است لزوماً در دستگاه های تلفن همراه استفاده نشود. کیف پول موبایل توسط افرادی استفاده می شود که ترجیح می دهند هنگام خرید در فروشگاه کیف پول فیزیکی نداشته باشند. به همین دلیل، این کیف پول ها باید روی پلتفرم های موبایل و حمل آسان استفاده شوند. Apple Pay، Samsung Pay  وGoogle Pay  نمونه هایی از کیف پول‌های تلفن همراه هستند که می‌توانند روی دستگاه‌های دستی یا پوشیدنی نصب شوند. حساب پی پال معمولی شکلی از کیف پول دیجیتالی است، اما هنگامی که همراه با خدمات پرداخت موبایلی و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود، به عنوان کیف پول موبایل عمل می کند.

آیا کیف پول دیجیتال مانند کیف پول موبایل است؟

اگرچه کیف پول دیجیتال و کیف پول موبایل بسیار شبیه به هم هستند، اما یکسان نیستند. کیف پول های دیجیتال معمولاً به فضای آنلاین وصل هستند در حالی که کیف پول های موبایل به یک گوشی هوشمند یا دستگاه پوشیدنی متصل می شوند.

آیا می توانم از Apple Pay در تلفن اندرویدی استفاده کنم؟

اکثر سازندگان گوشی های هوشمند از کیف پول اختصاصی موبایل در گوشی های خود استفاده می کنند. فقط دستگاه‌های iOS می‌توانند از Apple Pay استفاده کنند، همانطور که فقط گوشی‌های سامسونگ می‌توانند از Samsung Pay استفاده کنند.

آیا می توانم از کیف پول موبایل خود در ساعت هوشمند استفاده کنم؟

بسیاری از ابزارهای پوشیدنی فناوری اکنون قادر به استفاده از کیف پول موبایل هستند. بسته به دستگاه، ممکن است یک کیف پول موبایل، مانند Apple Pay در اپل واچ، از قبل بارگذاری شده باشد.

سخن آخر

کیف پول های موبایل به مردم این امکان را می دهد که از تلفن خود برای پرداخت هزینه خدمات روزمره استفاده کنند. با رمزگذاری و ویژگی‌های امنیتی پیچیده، استفاده از کیف پول موبایل در واقع می‌تواند ایمن‌تر از استفاده از کارت فیزیکی باشد. اکنون اکثر تلفن‌ها با اپلیکیشن کیف پول موبایل از قبل بارگذاری شده‌اند، اما گزینه‌هایی مانند Venmo وجود دارد که با همه برندهای گوشی کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز