خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی پس از کاشت نهال:

درختکاری از واجبات زندگی بشریت است

یکی از مراجع تقلید درختکاری را از واجبات زندگی بشریت دانست و گفت: انسان باید برای استمرار حیات خود و موجودات دیگر درخت کاشته و از آن حراست کند.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در حاشیه مراسم درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان شهری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: سنت درختکاری یکی از سنت‌های برگرفته شده از اسلام است و در روایات نیز حسنات بسیاری برای افرادی که نسبت به این امر اهتمام دارند، بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه احیای سنت درختکاری در نظام اسلامی اقدام شایسته‌ای است، اضافه کرد: بر اساس برخی اخبار، افرادی سودجو و مجرم درخت‌ها را به بهانه‌های مختلف قطع می‌کنند در صورتی که تنفس شهر نیازمند فضای سبز است و این اقدام آنها قابل توجیه نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون قم به استاندارد فضای سبز نرسیده است اما امیدواریم با همت مردم، شورای شهر و مسئولان شهری این کاستی در قم جبران شده و بتوانیم به جایگاه مطلوب برسیم.

وی گفت: با افزایش عوامل آلاینده، عوامل تصفیه هوا نیز باید افزایش یابد و در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه بشر کنونی از سرمایه انسان‌های گذشته استفاده می‌کند، مطرح کرد: نسل کنونی بشریت باید برای استفاده آیندگان فضای سبز را توسعه دهد.

وی درختکاری را از واجبات زندگی بشریت دانست و ادامه داد: انسان باید برای استمرار حیات خود و موجودات دیگر درخت کاشته و از آن حراست کند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه باید از ریشه‌کن کردن درختان جلوگیری شود، تصریح کرد: افزایش سطح فرهنگ در جامعه سبب تحقق این امر و دیگر اهداف نظام اسلامی می‌شود؛ بر اساس روایات پاداش کاشتن درخت با آزاد کردن برده‌های بسیار برابری می‌کند. 

کد خبر : ۳۵۴۰۷۹