خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۲۹

وزیر بهداشت و درمان کشورمان روز گذشته به قم سفر کرد تا هم دیداری با مراجع تقلید و علما داشته باشد و هم در ویژه برنامه روز پزشک شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، روز گذشته جمعه 30 مردادماه 94، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشورمان، در آستانه یک شنبه 1مردادماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا که به نام روز پزشک نامگذاری شده است، به شهر قم سفر کرد تا با برخی از مراجع تقلید و علمای شیعه، دیدار و گفت وگو کند.

البته برنامه دیگر وزیر بهداشت علاوه بر دیدار با مراجع تقلید شیعه و علما، شرکت در مراسم ویژه روز پزشک در شهر قم و همچنین سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر بود.

در سفر سیدحسن قاضی زاده هاشمی به شهر قم، برخی از معاونین وزارت بهداشت، و همچنین سیدمهدی صادقی استاندار قم و ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، وزیر بهداشت را همراهی می کردند.

تأخیر وزیر بهداشت به دلیل یک تصادف در اتوبان تهران-قم

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

طبق برنامه از پیش تعیین شده، قرار بود رأس ساعت 8:30 صبح دیروز، وزیر بهداشت با حضور در دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کند، اما هاشمی با دقایقی تأخیر به قم رسید و علت آن، ایجاد ترافیک در اتوبان تهران-قم به دلیل ایجاد یک تصادف بود.

درخواست آیت الله مکارم شیرازی برای تجهیز درمانگاه جمکران

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

آیت الله مکارم شیرازی که متولی درمانگاه جمکران(دارالشفای حضرت مهدی(عج)) است، از وزیر بهداشت خواست تا به دلیل حضور زائران فراوان مسجد جمکران در طول سال، که از سراسر نقاط ایران و جهان به آن می آیند، درمانگاه این مسجد را تجهیز کند.

نقطه نظر مشترک علما؛ تقدیر از وزیر بهداشت و تأکید بر سیاست افزایش جمعیت

اکثریت غریب به اتفاق مراجع تقلید و علمایی که دیروز میزبان وزیر بهداشت بودند، در کنار سخنان خاصی که بیان می کردند، نقطه نظرات مشترکی نیز داشتند و آن تقدیر از عملکرد سیدحسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت، و همچنین تأکید بر اتخاذ سیاست هایی برای افزایش جمعیت کشور بود.

درخواست از وزیر بهداشت برای سفر به گلپایگان

در دیدار وزیر بهداشت با آیت الله صافی گلپایگانی، ضمن آن که این مرجع تقلید تقاضای احداث بیمارستان ویژه زنان در سراسر کشور که همه پرسنل آن را زنان تشکیل دهند را پیشنهاد کرد، از سیدحسن قاضی زاده هاشمی خواست تا سفری به شهر گلپایگان داشته باشد.

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

وزیر بهداشت نیز ضمن اشاره به این مطلب که خوشحالیم در خانواده آیت الله صافی گلپایگانی، پزشکانی حضور دارند، گفت که این موضوع، باعث درک بهتر این خانواده از خدمات وزارت بهداشت و جامعه پزشکی کشور می شود.

قاضی زاده هاشمی همچنین با تأکید بر این که ساخت بیمارستان ویژه زنان را در دستور کار داریم، گفت که دو هفته دیگر به شهر گلپایگان سفر خواهد کرد.

وعده وزیر بهداشت برای بهره برداری از بیمارستان فرقانی قم تا پایان سال

وزیر بهداشت پس از این برنامه، از بیمارستان در حال ساخت فرقانی در خیابان آذر شهر قم بازدید کرد و گفت که این بیمارستان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی و خنده های آیت الله

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

دیدار قاضی زاده هاشمی با آیت الله موسوی اردبیلی، کمی با شوخی و صمیمیت بیشتری همراه بود. وزیر بهداشت خطاب به آیت الله موسوی اردبیلی گفت که ما گاهی در هیئت دولت یاد شما می افتیم؛ شما در زمانی که امام جمعه بودید با اشاره به اقدامات دولت کویت گفته بودید، «کویت! تو، هم؟»؛ ما نیز در هیئت دولت گاهی مثلا که انتظار مخالفت برخی از همکاران با موضوعی را نداریم، می گوییم، «زنگنه! تو، هم؟» که این جملات باعث خنده های خاص آیت الله موسوی اردبیلی شد.

زیارت حرم حضرت معصومه(س) و حضور در نماز جمعه

وزیر بهداشت، پیش از ظهر جمعه در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافت و ضمن زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(ع)، در شبستان امام خمینی(ره) حرم که محل برگزاری نمازجمعه شهر قم است حضور یافت و به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه، نقطه نظرات خود را ایراد کرد. قاضی زاده هاشمی برای صرف نهار نیز به رستوران حرم حضرت معصومه(س) که در زیر زمین شبستان امام خمینی(ره) قرار دارد رفت و غذای تبرکی حرم مطهر را به عنوان نهار صرف کرد.

ادای احترام وزیر بهداشت به آیت الله منتظری(ره) و آیت الله بهجت(ره)

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

سیدحسن قاضی زاده هاشمی، ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س)، به زیارت قبور مراجع تقلید و علمای مدفون در صحن آیینه حرم رفت. وی همچنین با حضور بر سر قبور مرحوم آیت الله منتظری و مرحوم آیت الله بهجت که در کنار هم قرار دارند، به قرائت فاتحه پرداخت.

المصطفی(ص) متولی ساخت بیمارستان جامع زنان شد

برنامه های عصر وزیر بهداشت نیز با بازدید از مرکز علمی «جامعة المصطفی(ص) العالمیة» که مرکز تحصیل طلاب علوم دینی غیر ایرانی است و در حال حاضر از 120 کشور دنیا در آن مشغول به تحصیل هستند، شروع شد.

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

در دیدار سیدحسن قاضی زاده هاشمی با آیت الله علیرضا اعرافی رییس المصطفی(ص)، نقطه نظرات مختلفی از جمله بحث احداث بیمارستان جامع زنان که تمام پرسنل پزشکی و اداری آن را زنان تشکیل دهند، مطرح شد که آیت الله اعرافی قول داد جامعة المصطفی(ص) کار ساخت این بیمارستان را به عهده بگیرد.

دیدار نسبتا طولانی با آیت الله وحیدخراسانی و تمجید ویژه از رئیس جمهور

دیدار وزیر بهداشت با آیت الله حسین وحیدخراسانی نسبتا طولانی شد، اما در این دیدار صمیمی، آیت الله وحیدخراسانی تصریح کرد که حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، واقعا خدمتگذار مردم بوده و در انتخاب وزرا نیز دقت زیادی را به کار برده است؛ این مرجع تقلید همچنین گفت که دکتر روحانی، نیت خوبی دارد.

آیت الله سبحانی به وزیر بهداشت: نباید می گفتید در انتخابات شرکت نمی کنم

حاشیه‌های سفر وزیر بهداشت به شهر قم

آخرین برنامه وزیر بهداشت برای دیدار با مراجع تقلید و علما، دیدار با آیت الله جعفر سبحانی بود؛ این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: «در رسالت، جمله ای از شما خواندم نمی دانم درست است یا نه؛ فرموده بودید که من در انتخابات دیگر شرکت نخواهم کرد؛ نباید شما این جمله را می فرمودید؛ حالا که خدا به شما توفیق داده همچین کاری کردید، شما شکر کنید که خدا باز همچین توفیقی بدهد که این خدمات را ادامه دهید. شما بفرمایید اگر ملت مرا بخواهند و خدا بخواهد و موفق شوم، باز انشاالله شرکت خواهم کرد.» وزیر بهداشت نماز مغرب و عشاء را نیز در دفتر آیت الله سبحانی و به امامت این مرجع تقلید اقامه کرد.

قول وزیر بهداشت برای حضور به عنوان پزشک در درمانگاه جمکران

وزیر بهداشت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به درمانگاه مسجد جمکران رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این درمانگاه، دیداری با حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران داشت.

سیدحسن قاضی زاده در حاشیه این بازدید خواستار ارائه فراخوانی به همه پزشکان ایران شد تا به صورت داوطلبانه و جهت رفاه حال زائران مسجد امام زمان(عج)، یک روز در هر هفته، یا هر ماه و حتی یک بار در سال، به عنوان پزشک در این درمانگاه حضور پیدا کنند؛ بلافاصله پس از این پیشنهاد وزیر بهداشت، یکی از اعضای هیئت امنای این درمانگاه به وزیر بهداشت گفت شما هم یک روز را به عنوان چشم پزشک در این درمانگاه حضور پیدا کنید که قاضی زاده هاشمی گفت، چه افتخاری بالاتر از این؟ من هم می آیم.

شرکت در مراسم ویژه روز پزشک و گلایه از تمسخر پزشکان در رسانه

آخرین برنامه وزیر بهداشت در سفر یک روزه به شهر قم، حضور در مراسم ویژه روز پزشک در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بود که شب گذشته با حضور جامعه پزشکی استان قم برگزار شد.

وزیر بهداشت در این برنامه، تصریح کرد: «با وجود این که در نظرسنجی های مختلف، پزشکان از شأن و جایگاه خاصی نزد مردم برخوردارند، اما متأسفانه گاهی شاهد بی احترامی و حتی تمسخر جامعه پزشکی هستیم که این کار در شأن رسانه نیست.»

قاضی زاده هاشمی همچنین از احداث قطب های درمان سرطان در کشور خبر داد؛ نکته ای که آیت الله موسوی اردبیلی نیز مطرح و گفته بود که برخی از مردم از هزینه های بالای این بیماری ابراز ناراحتی می کنند.

وزیر بهداشت همچنین با بیان این که کار احداث بیمارستان 1000 تختخوابی که رئیس جمهور در سفر خود به قم وعده احداث آن را داده بودند، تا 4 ماه دیگر شروع و قطعا این بیمارستان یکی از قطب های درمان ایران خواهد شد، گفت: قم باید به مرکزی برای تربیت پزشکان متخصص تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز