خبرگزاری کار ایران

حضور استاد دانشگاه الازهر در حرم حضرت معصومه(س)

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۱۷

شیخ احمد محمود کریمه، ظهر امروز با حضور در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، مضجع شریف این بانو را زیارت کرد.

شیخ احمد محمود کریمه، ظهر امروز با حضور در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، مضجع شریف این بانو را زیارت کرد.

به گزارش ایلنا، شیخ احمد محمود کریمه، با حضور در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت سلام الله علیها مضجع شریف حضرت معصومه سلام الله علیها زیارت کرد.

استاد فقه دانشگاه الازهر سپس به مدرسه فیضیه رفت و در حجره حضرت امام(ره) حضور یافت.

وی در ادامه با حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار رئیس حوزه ریاست تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: مصر به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای مهم عربی به برکت حضور علما و دانشمندان دانشگاه الازهر و ملت آزاده اش توانستند تا به امروز مقابل استبداد، استکبار و زیاده خواهی غرب مقاومت و ایستادگی کند.
وی در ادامه این دیدار با استاد دانشگاه الازهر و مولف نامی جهان عرب اظهارداشت: تالیفات و مطالب شما در دنیای عرب به ویژه مصر نه تنها راه گشای انقلاب مردمی و اتحاد بیش از پیش ملت مصر است بلکه برگ زرینی در تالیفات جهان عرب رقم زده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نژاد افزود: اگر امروز دشمنان به ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی و هم پیمان وی آمریکا نمی گذارند در مصر ارامش ایجاد شود فقط و فقط تاثیر پذیری کلام هدایت گر شما و حضور ملتی آزاد اندیش است که در صورت برقرار ثبات و آرامش در مصر دست رژیم اشغالگر قدس و سلطه گری آمریکا کوتاه و منافع آنان در مصر به خطر می افتد.
وی به برپایی نشست ها و کنفرانس های مشترک میان مذاهب اسلامی و ادیان الهی تاکید و گفت: برگزاری چنین برنامه هایی نه تنها علمای اسلام را به هم نزدیکتر می کند بلکه باعثنقش بر آب شدن دسیسه دشمنان می شود.
حجت الاسلام حسینی نژاد به نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب اسلامی و نزدیکی ادیان الهی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه دنیا شاهد حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران بود و با اینکه مردم غزه شیعه هم نبودند ملت و دولت ایران به عنوان نخستین کشور از آنان حمایت کرد و تا آخر پشت سر آنان ایستاد.
وی تاکید کرد: نگاه یکسان جمهوری اسلامی ایران به ملت های اسلامی غضب و دشمنی استکبار و استعمار را همیشگی ساخته است بطوریکه از هر فرصتی برای دشمنی با ایران اسلامی فعال می شوند و برابر نزدیکی و تعامل بیش از پیش دو کشور بزرگ ایران و مصر ایستادگی می کنند که مبادا مصر و ایران یکی شده و موسی صدرها، سید جمالدین ها و علمای بزرگ دیگر رشد و از دل این اتحاد خارج شوند.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم در ادامه اماکن متبرک در دو کشور مصر و ایران از جمله مقام راس الحسین(ع)، سیده زینب(س) در مصر و بارگاه مطهر امام رضا(غ) و حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران می تواند نقاط معنوی این نزدیکی و تعامل باشد.
حجت الاسلام حسینی نژاد تصریح کرد: امروز ملت و علمای بزرگ مصر به جهانیان ثابت کرده اند که مصر همیشه بیدار و هوشیار است و دارای قدی بلند و کشیده در برابر دشمنان خود دارد.
در ادامه این دیدار، استاد الازهر مصر گفت: خدا را شکر می کنم که رسولانش را برای هدایت جامعه بشری و ارائه پیام خود به بندگان مبعوثکرد و امروز همگان به ویژه مسلمانان از این نعمت برخوردارند به طوریکه در دهه ی گذشته شاهد برپایی نشست ها و کنفرانس های متعدد بین مذاهب و بین ادیانی در کشورهای مختلف دنیا بوده ایم.
وی، الحاد، کفر و سکولار را دشمن مشترک امت اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل امت اسلام به دشمنی و کینه توزی صف آرایی کرده اند و از هر حیله ای برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی فروگذار نیستند.
این محقق و مولف جهان عرب تصریح کرد: امروز امت اسلام باید با نگاه دقیق به مسائل دسیسه و دشمنی استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی را شناسایی کرده و نقشه آنان را با اتحاد و همدلی نقش بر آب کنند و جای جولان را از آنان بگیریند.
در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به شیخ احمد محمود کریمه و هیئت همراه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اهدا شد.
خاطرنشان می‌شود، استاد دانشگاه الازهر سپس در موزه حرم مطهر حاضر شد و از نزدیک با آثار تاریخی صدهای گذشته قم و این بارگاه نورانی از نزدیک آشنا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز