خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفار استان قم مطرح کرد؛

روستاهای استان قم رکورددار هدر رفت آب در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۲۹

۱۰ روستای قم فاقد لوله کشی آب هستند / به ۳۰ درصد روستاهای استان قم آب رسانی سیار صورت می گیرد / هدر رفت آب در استان قم بیشتر به دلیل انشعابات غیر مجاز است / مراجع تقلید بر حرمت انشعابات غیر مجاز حکم داده اند.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، با بیان این که روستاهای قم رکورددار هدر دادن آب در کشور هستند، گفت: از حدود ۱۴ میلیون متر مکعب آبی که از طریق چاه ها، چشمه ها، قنات ها و همچنین سرشاخه های دز وارد شبکه آب روستایی استان قم می شود، بیش از ۵۰ درصد آن دیده نشده و به همین دلیل به حساب نمی آید که این موضوع، بیشتر به دلیل انشعابات غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، " علی‌جان صادق‏‏‏‏‏‌پور " پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در خصوص ارایه عملکرد و اخبار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، اظهار داشت: در سال گذشته و ماه های اول سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مدیریت جهادی نامگذاری شد، اقداماتی توسط شرکت آبفار قم صورت گرفت که با وجود مشکلات مالی، نتایج مثبتی را شاهد بودیم.

وی افزود: ظرفیت هایی در منابع آب روستایی داریم که باید به شکل مثبت استفاده کنیم که خوشبختانه بخشی از آن ها استفاده شد و درجه مشکلات رو به کاهش است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان قم، در ادامه سخنان خود، گفت: در سطح کشور بالاترین میزان هدر رفت آب و آب دیده نشده در استان قم است؛ یعنی بیش از ۵۰ درصد که این آمار خوبی نیست.

" صادق‏‏‏‏‏‌پور " افزود: از حدود ۱۴ میلیون متر مکعب آبی که از طریق چاه ها، چشمه ها، قنات ها و همچنین سرشاخه های دز وارد شبکه آب روستایی استان قم می شود، بیش از ۵۰ درصد آن دیده نشده و به همین دلیل به حساب نمی آید که این موضوع، بیشتر به دلیل انشعابات غیر مجاز است؛ در حال حاضر نیز حدود پانصد انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان قم شناسایی شده است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان قم، گفت: اگر از همین آب موجود در منابع روستایی که حدود ۱۴ میلیون متر مکعب است، حدود ۸۵ درصد آن دیده شده و به صورت مجاز استفاده شود، مشکلی در زمینه تأمین آب روستاهای قم نداریم، اما در حال حاضر به دلیل هدر رفت آب، به مشکلاتی برخوردیم؛ البته با اقداماتی که کردیم تا حدودی این مشکلات برطرف شده است.

" صادق‏‏‏‏‏‌پور " اضافه کرد: برای مقابله با این معضل، از مراجع تقلید فتوا گرفته شد، که اهالی روستاها که بیشتر انسان های متدینی هستند، به حرمت انشعابات غیر مجاز آب توجه کنند؛ همچنین از ظرفیت ائمه جماعات و روحانیون استفاده شد تا با مردم روستاها صحبت کنند که خوشبختانه تأثیر خوبی داشت؛ هر چند هنوز اول راه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حدود ۲۲۰ روستا در استان قم وجود دارد که ۱۵۰ مورد آن زیر پوشش آبفار قم است، گفت: در حال حاضر ۱۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان قم، فاقد آب لوله کشی هستند و از طریق سیار آب رسانی می شوند؛ البته مجموع روستاهایی که در صورت لزوم آب رسانی سیار به آن ها نیز صورت می گیرد، حدود ۳۰ درصد روستاهای استان قم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز