خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خبر داد؛

حفر یک حلقه چاه برای رفع بحران آب ۲۴ روستای قم

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۱۷

این چاه با عمق ۲۵۰ متر و میزان برآورد ۳۵ لیتر در ثانیه به چرخه تولید آب روستاهای قم اضافه شده است / این ۲۴ روستا با جمعیتی معادل دو هزار و ۶۰۲ خانوار، با مشکلات بی آبی زیادی در این منطقه مواجه بودند.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، از حفر یک حلقه چاه برای رفع بحران آب از ۲۴ روستای استان قم خبر داد و گفت: این چاه با عمق ۲۵۰ متر و میزان برآورد ۳۵ لیتر در ثانیه به چرخه تولید آب روستاهای قم اضافه شده است.

به گزارش ایلنا " علی جان صادق پور "، امروز در گفت و گو با خبرنگاران از رفع بحران کم آبی ۲۴ روستای استان قم با راه اندازی یک حلقه چاه خبر داد و گفت: این حلقه چاه در مجتمع آبرسانی شهید علیمحمدی بخش جعفرآباد حفر و راه اندازی شده است.

وی اعتبار حفر این حلقه چاه را پنج میلیارد ریال از منابع اعتبارات استانی اعلام کرد و گفت: این چاه با عمق ۲۵۰ متر و میزان برآورد ۳۵ لیتر در ثانیه به چرخه تولید آب روستاهای قم اضافه شده است.

وی تصریح کرد: آغاز فصل گرما، مصرف بالای آب و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی استان به ویژه بخش جعفرآباد به دلیل خشکسالی های پی در پی با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

صادق پور رفع مشکلات ناشی از افت فشار شبکه توزیع آب روستایی بخش جعفریه را از اهداف راه اندازی این چاه عنوان کرد و افزود: با وجود خشکسالی های اخیر با مدیریت بهینه مصرف آب و صرفه جویی بیشتر باید زمینه رفع مشکلات کم آبی روستاهای استان را رفع کرد.

وی خاطر نشان کرد: این ۲۴ روستا با جمعیتی معادل دو هزار و ۶۰۲ خانوار، با مشکلات بی آبی زیادی در این منطقه مواجه بودند که این چاه کمک زیادی به رفع مشکل بی آبی اهالی این روستاها داشته است.

وی شستشوی مخازن بخش جعفرآباد را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای سطح کیفی آب شرب روستاهای استان قم ذکر کرد.

صادق پور در ادامه افزود: همچنین چاه شماره سه به عمق ۲۰۰ متر و برآورد ۲۵ لیتر در ثانیه تولید آب با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال اجرا است که پس از عملیات حفاری، تجهیز و تست به خط تولید وارد خواهد شد.

وی یادآور شد: تا قبل از راه اندازی این چاه شرکت برای رفع مشکل کم آبی در این منطقه اقدام به خرید آب از دو حلقه چاه متعلق به شهرداری و آستان مقدس حضرت معصومه(س) می کرد.

گفتنی است، مشترکین برخوردار از مجتمع آبرسانی شهید علی محمدی دو هزار و ۶۰۲ اشتراک بوده و به دلیل گرم و خشک بودن شرابط جوی این منطقه، شغل اغلب اهالی دامداری بوده و بیش از ۱۰۰ هزار دام سنگین نیز از آب مجتمع استفاده می نمایند که موجب نیاز بالای آنها به این حجم آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز