خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

تلاش ها در راستای زیباسازی بافت و عمق شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۹۷

توجه به عمق بخشی پوسته شهری مهم است / ناهنجاری در خط آسمان یکی از عوامل موثر در نامطبوع شدن چهره شهر می باشد / قصد داریم بدنه‌ های مسیر بلوار زائر و همچنین رودخانه را پویا و فعال کنیم،

ایلنا: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اینکه در گذشته توجه به زیبایی های ظاهری بود، گفت: در حال حاضر همه تلاش ها در راستای زیباسازی بافت و عمق شهری است.

به گزارش ایلنا، مسیح الله معصومی با اشاره به نقش زیباسازی شهری در جذب زائران و افزایش مدت اقامت مسافران اظهار کرد: زیباسازی شهری نقش مهمی در افزایش مدت اقامت مسافران و مسائل روانی و اجتماعی محیط شهری دارد.

وی افزود: هر چه محیط شهری زیباتر، جذابت‌تر و پویاتر باشد مردم با نشاط‌‌‌تر و با انگیزه‌تر خواهند بود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم ادامه داد: بخش عمده مشکلات موجود در شهرها به وضعیت معماری شهرها مربوط می‌شود که مباحثزیباشناختی و زیباسازی محیط شهری یکی از آنها است.

معصومی با اشاره به اینکه زیباسازی شهری در گذشته تنها به قسمت‌های خاصی مربوط می‌شد، گفت: در گذشته به نورپردازی‌ها، نقاشی و رنگ در محیط شهری توجه می‌شد در حالیکه اینک طراحی‌های شهری به عمق و بافت شهر توجه می‌کند.

وی توجه به عمق بخشی پوسته شهری را مهم خواند و گفت: در حال حاضر توجه به سمت بافت شهری پیش رفته است طراحی ورودی گذر خان، مسیر رودخانه، خیابان آیت الله طالقانی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و… از جمله اقداماتی است که در راستای زیباسازی شهر در حال اجرا می باشد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطر نشان کرد: شکل پل‌های عابر پیاده، تابلوها، سر در مغازه ها و… در زیباسازی شهر تاثیرگذار است و می‌تواند نمای خاص و زیبایی به محیط شهری بدهد.

معصومی ناهنجاری در خط آسمان را یکی از عوامل موثر در نامطبوع شدن چهره شهر عنوان و بیان کرد: بی نظمی در تعداد طبقات ساختمان ها حالت عصبی به فرد می‌دهد و ناهنجاری به چهره شهر وارد می‌سازد و تنوع و تعادل در زیبا شدن شهر نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به فعالیت دو ساله سازمان زیباسازی شهرداری قم اظهار کرد: در مدت زمان فعالیت این سازمان مردم و زائران متوجه تغییرات شهر شده‌اند گرچه هنوز هم این سازمان امکان پیشرفت و ترقی دارد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم یادآور شد: در حال حاضر توجه به جزئیات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معصومی به فعالیت‌هایی که با هدف زیباسازی در شرف انجام است اشاره و بیان کرد: قصد داریم بدنه‌ های مسیر بلوار زائر و همچنین رودخانه را پویا و فعال کنیم، استفاده از فضاهای سبز و کارهای تبلیغاتی از جمله اقداماتی است که در راستای زیباسازی شهر به کار خواهیم گرفت.

وی زیباسازی شهری را یکی از اصول مهم شهر دانست و تصریح کرد: زیباسازی از طرفی محیطی مطبوع برای شهروندان و زائران فراهم می‌کند و از طرف دیگر نیز در افزایش مدت اقامت مسافران و سرمایه گذاری در استان تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم افزود: در صورتی که فضای شهری مطبوع و زیبا باشد مسافران و زائران تمایل بیشتری برای ماندن خواهند داشت و همین امر می‌تواند در اقتصاد استان موثر بوده و پیشرفت‌هایی به همراه داشته باشد.

معصومی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی در حال حاضر زیر نظر معاونت شهرسازی و امور زیربنایی فعالیت دارد یادآور شد: در کنار بحثزیباسازی فضای سبز و پارک‌ها نیز فعال شده تا با کاشت درختان فضای شهر را زیبا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز