خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کلانشهر قم:

بحثشورایاری ها در قم بومی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۵۹

شهرداری منطقه ۵ پیشرو فعالیت های فرهنگی است / مساجد و شهرداری دو پایگاه مهم در اجرای برنامه های فرهنگی است.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهرقم گفت: بحثشورایاری ها در قم بومی شده و قرار است با مرکزیت مساجد، روند تصمیم سازی در مدیریت شهری را با مشارکت تمامی شهروندان پیگیری نماید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام روحانی عضو شورای اسلامی شهر قم با حضور در جلسه مشترک شهرداری منطقه ۵ و فعالین فرهنگی مساجد، این منطقه را الگویی جهت تعامل با فعالین فرهنگی و پایگاه های بسیج در سایر مناطق دانست و اظهار داشت: در مناطق دیگر نیز فعالیت های خوبی شکل گرفته که می توان منطقه ۵ را در این خصوص پیشرو دانست.

وی مساجد و شهرداری را دو پایگاه مهم در اجرای برنامه های فرهنگی دانست که با نیروهای جهادی موجود در مساجد و تخصیص اعتبار در شهرداری ها به همراه ایجاد کانال های تعاملی مناسب، می توان کار های مهم و تاثیر گذاری انجام داد.

روحانی با طرح مساله تشکیل شورای فرهنگی در مناطق آن را روشی جهت سرعت بخشی و افزایش کیفیت برنامه های فرهنگی خواند و خواهان تشکیل آن به عنوان نخستین شورای فرهنگی مناطق، در منطقه ۵ شد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: بحثشورایاری ها در قم بومی شده و قرار است با مرکزیت مساجد، روند تصمیم سازی در مدیریت شهری را با مشارکت تمامی شهروندان پیگیری نماید.

وی با اشاره به تنوع گسترده خدمات شهرداری، خطاب به فعالین فرهنگی از آنان خواست تا در کانون های فرهنگی نقش دوگانه داشته باشند و ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، منعکس کننده مشکلات شهروندان به مسئولین مدیریت شهری و نیز بازگو کننده خدمات شهرداری به مردم باشند.

حجت الاسلام روحانی ضمن اشاره به پیگیری اختصاص بودجه برنامه های فرهنگی به مناطق، خواستار برگزاری جلسات منظم جهت برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی در مناطق با مشارکت کلیه فعالین فرهنگی شد.

شهردار منطقه ۵ نیز در این جلسه ضمن بیان سیاست های شهرداری و تاکیدات شهردار قم در ضرورت حمایت از فعالان و کانونهای فرهنگی محلات و مساجد و اهمیت فعالیتهای مردمی در ارتقاء فرهنگ شهروندی و دینی، به تلاش و همکاری خوب مجموعه شهرداری منطقه ۵ با کانون های فرهنگی و فعالان فرهنگی اعم از هیئات، پایگاه های بسیج و کانون های مساجد علی رغم کمبود اعتبارات فرهنگی مناطق اشاره و گزارشی از اقدامات شهرداری منطقه ۵ ارائه نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز