خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی:

امنیت از نعمت های بزرگ الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۲۷

امنیت به دو بخش امنیت در دنیا و امنیت در آخرت تقسیم می شود / امنیت، پاداش بزرگی است که خداوند به افراد با ایمان می دهد / علت ترس انسان از مرگ، خبر نداشتن از آینده می باشد.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: معاندان نظام در تلاش هستند که با خدشه دار کردن امنیت اخلاقی در این استان، روحانیت، انقلاب و نیروی انتظامی را بدنام کنند.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی سبحانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، موضوع امنیت را یکی از نعمت های بزرگ الهی برشمرد و با بیان اینکه امنیت به دو بخش امنیت در دنیا و امنیت در آخرت تقسیم می شود، اظهارداشت: خداوند در سوره انعام می فرماید: " افراد با ایمان که مشرک نباشند خدا برای آنها امنیت قرار داده است "؛ از این آیه متوجه می شویم که امنیت، پاداش بزرگی است که خداوند به افراد با ایمان می دهد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه انسان نسبت به آخرت همان امنیت است، گفت: علت ترس انسان از مرگ، خبر نداشتن از آینده می باشد، اگر انسان بداند که در آن دنیا امنیت کامل دارد، مرگ بر او گوارا می شود.

آیت الله سبحانی به امنیت دنیوی اشاره کرد و افزود: ایجاد امنیت در جامعه از وظایف نیروی انتظامی به شمار می آید به نحوی که آحاد جامعه در سایه آن احساس آرامش کرده و به فعالیت می پردازند؛ در غیر این صورت، بخش های مختلف جامعه اعم از اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی و… با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

این مرجع تقلید به فرمایشات امام(ره) مبنی بر اینکه کار نیروی انتظامی، امروز عبادت است، اشاره کرد و ادامه داد: پلیس شبانه روز برای ایجاد امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه تلاش می کند، لذا نیروی انتظامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

آیت الله سبحانی، امنیت اخلاقی را یکی از شاخه های امر به معروف و نهی از منکر دانست و با بیان اینکه این موضوع باید در قم بسیار جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: معاندان نظام در تلاش هستند که با خدشه دار کردن امنیت اخلاقی در این استان، روحانیت، انقلاب و نیروی انتظامی را بدنام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز