خبرگزاری کار ایران

گزارش کامل اتفاقات و حواشی نیمه نهایی جام حذفی فوتسال کشور؛

صعود دراماتیک ماهان تندیس قم به فینال / جان تماشاگران قمی به لب آمد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۴۲

تقی پور سرمربی شهرداری تبریز غش کرد / یک دقیقه به پایان بازی مانده بود تا شهرداری تبریز راهی فینال شود، اما علی رضا وفایی که لقب جادوگر آسیا را به وی داده اند، یک پنالتی برای ماهان تندیس گرفت / پنالتی بعد از آن که گل نشد، به دستور داور تکرار شد که این امر اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی شهرداری تبریز را به همراه داشت.

ایلنا: ماهان تندیس شکست ۵ بر ۳ بازی رفت در تبریز را با برد ۴ بر ۲ و گل های محمد کرمانی، علیرضا وفایی، علی ابراهیم بیگی و محمد وزیرزاده جبران کرد و توانست فینالیست جام حذفی فوتسال کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، دور برگشت نیمه نهایی اولین دوره جام حذفی فوتسال باشگاه های کشور عصر دیروز پنج شنبه ۱خردادماه، در ورزشگاه حیدریان قم پیگیری شد که تیم فوتسال ماهان تندیس قم، شکست ۵ بر ۳ بازی رفت مقابل شهرداری تبریز را با برد ۴ بر ۲ عوض کرد و به علت گل زده در خانه حریف به فینال جام حذفی فوتسال کشور راه یافت. پ

بازی راس ساعت ۱۸ در حالی آغاز شد که ترکیب تیم میزبان را مسعود ایازی، ابوالقاسم عروجی، محمد وزیرزاده، محمد کرمانی و محمد کوهستانی تشکیل داده بودند و تیم شهرداری تبریز هم با یعقوب فیل گوش، بابک نصیری، مهرداد جابری، وحید شفیعی و مجید رضایی به میدان آمده بود تا از برد بازی رفت خود دفاع کند.

ماهان تندیس که از حمایت دو هزار نفری هوادارانش در این بازی بهره می برد، خیلی خوب بازی را آغاز کرد و در دقیقه اول بازی می توانست دروازه شهرداری را باز کند که محمد کرمانی موقعیت را از دست داد.

در ادامه ماهان تندیس قم کاملا بازی را در اختیار داشت و حملات زیادی را روی دروازه شهرداری انجام داد و در همین حین دقیقه دوازده شوت مسلم اولاد قباد به تیر عمودی دروازه شهرداری تبریز برخورد کرد و در برگشت هم مهدی زاهدی نتوانست از موقعیت استفاده کند و ضربه وی با اختلافی میلی متری از کنار دروازه عبور کرد.

محسن حسن زاده مربی ماهان تندیس قم، تا نه دقیقه به پایان بازی از علی رضا وفایی بازیکن ملی پوش خود استفاده نکرده بود و به محض آمدن وی به زمین بازی با حرکتی زیبا دو بازیکن شهرداری تبریز را جای گذاشت که بابک نصیری بازیکن شهرداری با تکل بلند روی وفایی کارت زرد دریافت کرد و موقعیت ایده آلی را برای ماهان تندیس بوجود آورد؛ محمد وزیرزاده کاپیتان ماهان تندیس قم پشت این توپ ایستاد و پاس وی به ابوالقاسم عروجی رسید که عروجی تک ضرب توپ را به کرمانی رساند تا گل اول ماهان تندیس هشت دقیقه به پایان بازی به ثمر برسد.

شاگردان محسن حسن زاده که به یک گل دیگر احتیاج داشتند، بعد از زدن گل اول حملات زیادی را انجام دادند، که یک دقیقه به پایان بازی حرکت انفرادی ابوالقاسم عروجی سه بازیکن شهرداری را از بازی خارج کرد و پاس وی به علی رضا وفایی موجب شد تا گل دوم ماهان تندیس زده شود و هردوتیم با این نتیجه بازی نیمه اول را تمام کنند.

با شروع نیمه دوم این تیم شهرداری بود که حمله می کرد و توانست سه دقیق بعد از شروع نیمه دوم بازی یکی از گل های خورده را توسط بابک نصیری جبران کند.

مجددا این ماهان تندیس بود که حمله می کرد و بازهم ابوالقاسم عروجی می خواست پاس گل سوم خود را بدهد که محمد کوهستانی خود را با دروازه خالی رو به رو می دید نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

سه دقیقه پس از این موقعیت توپ علی رضا وفایی برای دومین بار به تیرک دروازه یعقوب فیل گوش برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد و در ادامه همین موقعیت ضربه مسلم اولاد قباد را دروازه بان شهرداری تبریز مهار کرد، اما در برگشت علی ابراهیم بیگی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

سه دقیقه به پایان این دیدار مهیج، شهرداری تبریز توسط وحید شفیعی به گل رسید تا ورزشگاه حیدریان قم غرق در سکوت شود.

ماهان تندیس قم که چیزی برای از دست دادن نداده بود، به آب و آتش می زد تا گل چهارم را بزند و به فینال صعود کند.

یک دقیقه مانده بود تا شهرداری تبریز راهی فینال شود، اما علی رضا وفایی که تماشاگران قمی لقب جادوگر آسیا را به وی داده اند، توانست از بین سه بازیکن شهرداری عبور کند و توپ را به سمت دروازه فیل گوش بزند که یکی از بازیکنان شهرداری تبریز با دخالت دست نگذاشت توپ وارد دروازه تیمش شود و این کار موجب شد تا سوت داور به صدا درآید و ماهان تندیس صاحب پنالتی شود.

جنجال های این بازی از همین صحنه و یک دقیقه به پایان بازی شروع شد و همه بازیکنان و کادر فنی شهرداری تبریز به این صحنه معترض بودند.

پس از چند دقیقه محمد وزیرزاده پشت ضربه پنالتی قرارگرفت و می توانست گل صعود ماهان تندیس به فینال را بزند که ضربه وی را یعقوب فیل گوش مهار کرد.

به محض این که بازی خواست ادامه پیدا کند، داور دوم مسابقه که روی خط دروازه شهرداری ایستاده بود، دستورداد تا ضربه پنالتی به خاطر خروج دروازه بان شهرداری تبریز قبل از سوت داور تکرار شود و همین کافی بود تا جنجال های تیم شهرداری تبریز ادامه یابد.

به محض تصمیم داور برای تکرار پنالتی اسماعیل تقی پور سرمربی تیم فوتسال شهرداری تبریز از حال رفت و به زمین افتاد و تمام بازیکنان و کادر فنی این تیم به سمت داور هجوم بردند و اگر دخالت مسئولین برگزاری نبود شاید داور راهی بیمارستان شده بود.

پس از پنج دقیقه وقفه، این بار کاپیتان ماهان تندیس قم از موقعیت نهایت استفاده را کرد و ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

بازی با برد ۴ بر ۲ ماهان قم در ادامه بود که سی و چهار ثانیه به اتمام نیمه نهایی جام حذفی، مسعود ایازی دروازه بان ماهان تندیس قم دچار مصدومیت شد و این موجب اعتراض بازیکن شهرداری شد و می خواست هرچه سریع تر ایازی را از روی زمین بلند کند که با اعتراض داور همراه بود؛ نیمکت نشینان شهرداری تبریز که نمی توانستند شاهد اتلاف وقت دروازه بان تیم قم باشند، به زمین آمدند و به محض وارد شدن آن ها داور به بابک نصیری کارت قرمز داد تا هرکس روی نیمکت شهرداری تبریز بود به زمین بیاید و به داور حمله ور شود و به خاطر این اعتراض ها داور سرمربی شهرداری را نیز اخراج کرد.

داور خود را از این قضایا دور می کرد، اما تقی پور لحظه به لحظه اعتراضاتش بیشتر می شد و وقتی دید اعتراضش فایده ای ندارد، تیمش را از زمین خارج کرد و به رختکن برد.

پس از ده دقیقه توقف بازی، بازیکنان شهرداری تبریز به زمین آمدند تا در سی و چهار ثانیه باقی مانده کاری انجام دهند که تلاش آن ها ثمری نداشت و بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود ماهان تندیس به پایان رسید.

بازی ماهان تندیس قم و شهرداری تبریز در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تساوی ۷ بر ۷ رسید، اما با توجه به گل زده بیشتر ماهان تندیس در تبریز، این تیم ماهان تندیس قم بود که به فینال صعود کرد.

خاطر نشان می شود دیدار فینال اولین دوره جام حذفی فوتسال باشگاه های کشور روز سه شنبه هفته آینده بین دو تیم میثاق تهران و ماهان تندیس قم در سالن هندبال تهران برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش از این دیدار از علی اصغر حسن زاده و علی رضا وفایی دو ملی پوش استان قم که در جام ملت های فوتسال آسیا حضور داشتند، از سوی جلالی مدیرعامل ماهان تندیس، تجلیل به عمل آمد.

گزارش: محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز