خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان قم:

برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۱۳

کاربردی ترین و کم هزینه ترین عامل در کاهش تصادفات فرهنگ سازی ترافیک است / اصلاح ایده‌های قدیمی رانندگی و جایگزین کردن آن با روش‌های تکنیکی جدید دنبال می‌شود.

ایلنا: رئیس پلیس راه استان قم تأکید کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور، برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، سرهنگ " اردشیر جمشیدی راد " رئیس پلیس راه استان قم با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: فرهنگ سازی حوزه ترافیک کاربردی ترین و کم هزینه ترین عامل در خصوص کاهش تصادفات و حوادثرانندگی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحثآموزش در این خصوص و بیان آمار تعداد تلفات تصادفات در استان و میانگین کشوری، راهکارهای لازم جهت کاهش تصادفات را برشمرد و به اهمیت بحثفرهنگ سازی اشاره کرد.

سرهنگ " جمشیدی راد " ضمن تأکید بر استفاده از شیوه های علمی افزود: اصلاح ایده‌های قدیمی رانندگی و جایگزین کردن آن با روش‌های تکنیکی جدید و مناسب در روان‌شناسی ترافیک به طور جدی دنبال می‌شود.

وی به فرهنگ شایسته رانندگی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر رفتار و عکس‌العمل‌های رانندگان با قوانین و مقررات رانندگی منطبق باشد، در این صورت می توان گفت که افراد دارای فرهنگ ترافیکی خوبی هستند و در آن حالت است که می توانیم به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده دست یابیم.

رئیس پلیس راه استان قم به مزایای داشتن فرهنگ ترافیکی خوب از سوی رانندگان و عابران پیاده اشاره کرد و اذعان داشت: در این شرایط با بروز تصادفات احتمالی کمترین هزینه به فرد و جامعه تحمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما باید با استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاهها و برگزاری دوره ها و کلاسهای آموزشی گامی مهم و تأثیرگذار در خصوص نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه برداریم.

سرهنگ " جمشیدی راد " اضافه کرد: در طول زمان مجموعه رفتارهای رانندگی نیز به طور اساسی دست‌خوش تزلزل و تنزل شده است که خود متقابلاً بر ایمنی ترافیک و مشکلات ترافیکی اثرات منفی و غیر قابل انکار دارد.

رئیس پلیس راه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت حد فاصل با ماشین جلو و سبقت گرفتن و سرعت غیرمجاز از جمله رفتارهای پرخطر در بحثرانندگی می باشد که بین افراد یک جامعه متفاوت بوده و باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده به شرایط مطلوب دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز