خبرگزاری کار ایران

مقدم خبر داد؛

حضور بیش از یک میلیون زائر خارجی در قم

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۵۲

استقبال از زائرین و مقامات رسمی و غیررسمی غیر ایرانی از دیگر برنامه هایی است که برای سال آینده اجرایی می شوند / برای اسکان زائرین محروم و کم بضاعت غیرایرانی نیز، مکانی به نام زینبیه تعبیه شده است.

ایلنا: مسئول زائرین غیرایرانی معاونت هماهنگی زائرین استانداری قم، گفت: در طول سال بیش از یک میلیون زائر غیر ایرانی با رویکرد زیارتی و جاذبه های معنوی قم به این شهر سفر می کنند.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم، محمد حسین مقدم مسئول زائرین غیرایرانی معاونت هماهنگی زائرین استانداری قم، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: بیشترین فراوانی زائرین غیرایرانی که در طول سال به قم سفر می کنند، به کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، کویت، بحرین، عربستان، افغانستان، ترکیه، لبنان، سوریه و سایر کشورهایی که اقلیت شیعه دارند، مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی سفر زائرین غیر ایرانی به قم در ۶ ماهه نخست سال است، افزود: در راستای رفاه حال این زوار و خدمات دهی بیشتر، برنامه هایی از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران از جمله برنامه های فرهنگی، اطلاع رسانی و توجیهی در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته زائرین غیرایرانی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم خاطرنشان کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) مکان هایی را برای این دسته از زائرین در نظر گرفته و خدماتی رفاهی و فرهنگی به آن ها تخصیص داده است.

وی نصب تابلوهای اطلاع رسانی چند زبانه برای راهنمایی زائرین غیر ایرانی را از جمله خدمات برای رفاه این دسته زائرین عنوان کرد و گفت: برای اسکان زائرین محروم و کم بضاعت غیرایرانی نیز، مکانی به نام زینبیه تعبیه شده است.

مقدم اضافه کرد: یکی از طرح هایی که برای رفاه حال زائرین غیرایرانی در دست بررسی و اجرا است طرح جامع اطلاع رسانی، راهنمایی و ارشاد زائرین در قالب تابلوهایی در سطح شهر می باشد.

وی با اشاره به طرح های فرهنگی و توجیهی در جهت آشنایی این دسته از زائرین با فرهنگ قم و رعایت شئونات افزود: تابلوهای اطلاع رسانی، راهنمایی و ارشاد در سطح شهر، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصب خواهند شد.

دبیر کمیته زائرین غیرایرانی ستاد تسهیلات نوروزی استان قم خاطرنشان کرد: استقبال از زائرین و مقامات رسمی و غیررسمی غیر ایرانی از دیگر برنامه هایی است که برای سال آینده اجرایی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز