خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش کتاب سال حوزه اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۲

این همایش پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۲ در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود / در این همایش از شخصیت علمی آیت الله العظمی جوادی آملی و حضرت آیت الله شیخ عبدالعزیز طباطبایی تقدیر می شود.

ایلنا: دبیر همایش کتاب سال حوزه، با اعلام خبر برگزاری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم، جزئیات برگزاری این همایش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، صبح پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۲، در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم واقع در میدان جهاد این شهر برگزار می شود.

وی افزود: در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، طبق سنت هر ساله برگزاری این همایش، از یکی از شخصیت های ویژه علمی تجلیل می شود و بر این اساس امسال از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به پاس بیش از ۶۰ سال کار علمی و پژوهشی و تألیف کتب بسیار متعدد در زمینه های مختلف علمی تقدیر می شود که سخنران ویژه همایش امسال نیز ایشان خواهند بود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: همچنین از شخصیت علمی آیت الله العظمی شیخ سیدعبدالعزیز طباطبایی به عنوان احیاگر تراس شیعه که کارهای بزرگی در احیای نسخ خطی شیعه انجام داده و کتابخانه نفیس خطی نیز از خود به یادگار گذاشته اند که اکنون مورد استفاده روحانیون و طلاب است، در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه تقدیر خواهد شد.

وی با بیان این که حضور بانوان در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه بسیار کمرنگ تر از سال های قبل بوده است، خاطرنشان کرد: امسال تنها ۱۱ عنوان اثر، مربوط به خانم های حوزوی به دبیرخانه همایش ارسال شد که متأسفانه هیچ کدام از این ۱۱ عنوان اثر، به عنوان آثار برگزیده و یا شایسته تقدیر و تحسین شناخته نشدند؛ این امر نشان می دهد که امسال دومین سال پیاپی است که هیچ اثری از بانوان در همایش کتاب سال حوزه شایسته تقدیر و یا به عنوان اثر برگزیده شناخته نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حقی از حضور کمرنگ ناشران غیر ایرانی در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه هم خبر داد و گفت: از میان ۸۷۷ اثری که به پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه ارائه شد، بیشتر آثار مربوط به ۲۸۰ ناشر ایرانی و تنها ۴ اثر مربوط به ۴ ناشر خارجی از کشورهای لبنان و امریکا بود.

وی افزود: همچنین آثار ارائه شده به دبیرخانه همایش، توسط ۶۹۲ مؤلف ایرانی و ۲۹ مؤلف غیر ایرانی تألیف شده است که کل این آثار توس ۲۴۲ داور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این که آثار ارائه شده به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در ۱۶ گروه مختلف تقسیم شده اند، گفت: در میان آثار ارائه شده بیشترین آثار مربوط به گروه های کلام با ۸۹ اثر، گروه تاریخ با ۸۱ اثر و گروه فقه با ۶۳ اثر است.

وی به کاهش ۱۹ درصدی آثار ارائه شده به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه نسبت به سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: امسال علی رغم این که در کمیت شاهد کاهش ارائه آثار بودیم، اما از نظر کیفیت، آثار ارائه شده، بسیار قوی تر از سال های گذشته بودند، به گونه ای که ۲۶ درصد آثار این دوره توانستند به مرحله رقابت های تفصیلی راه پیدا کنند که در دوره های قبل سابقه نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حقی گفت: علاوه بر آیت الله العظمی جوادی آملی که به عنوان مهمان ویژه مراسم حضور داشته و سخنرانی می کنند، نخبگان حوزوی، اساتید سطح عال، مدیران مراکز حوزوی، نویسندگان، ارباب جراید و نشریات، مدیران حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و مدیران حوزه های علمیه شهرها و استان های مختلف کشور حضور دارند که نشان از کیفیت بسیار بالان این همایش است به گونه ای که می توان گفت همایش کتاب سال حوزه از نظر سطح شرکت کنندگان بسیار بالا و قابل توجه است.

وی با بیان این که ۸۷۷ اثر به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۴۲ اثر به عنوان کاندیدا بالا آمدند که از این میان ۱۱ اثر به عنوان برگزیده، ۱۵ اثر به عنوان شایسته تقدیر و ۱۶ اثر نیز به عنوان آثار شایسته تحسین شناخته شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز