خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد؛

حفاری ۱۴۰ متر از پروژه مترو قم در ۴ ماه گذشته!

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۹

فلسفه حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا، نظارت مردمی بر شورا بود که خوشبختانه در شورای شهر چهارم قم تحقق پیدا کرد / در جلسات کمیسیون تلفیق برنامه ۵ ساله شهرداری بررسی می شود.

ایلنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در خصوص پیشرفت حفاری پروژه مترو قم با وجود دستگاه گرانقیمت حفاری TBM و مراسم افتتاح و آغاز به کار آن در ۷ شهریورماه سال جاری توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تا کنون ۱۴۰ متر حفاری مترو انجام شده است!

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس ذاکریان سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه TBM دستگاه گرانقیمتی است و هزینه کارنکردن آن بسیار بالاست؛ این دستگاه ظرفیت آن را دارد تا در سه شیفت کار کند و ماهی یک کیلومتر حفاری توسط آن صورت گیرد.

وی با بیان این که دستگاه حفاری TBM از ۱۰ الی ۱۵ روز پیش شروع به کار کرده، گفت: در حال حاضر یک شیفت کاری در دستگاه حفاری TBM مشغول به کار است و تا کنون ۱۴۰ متر حفاری انجام داده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مراسم آغاز به کار دستگاه حفاری TBM مترو قم در ۴ ماه گذشته گفت: باید کارهایی روی دستگاه و از جمله تست آن انجام می شد.

وی افزود: علاوه بر آن عمده مشکل مترو این است که علاوه بر حفاری مترو، باید همزمان چند کار دیگر از جمله بخش ساختن ایستگاه ها و سازه های بتنی هم انجام شود.

ذاکریان با بیان این که ساختن ایستگاه برای مترو مهمتر از تهیه ناوگان آن است، یادآور شد: حدود دو سال و نیم بعد از زمان سفارش ما طول خواهد کشید تا ناوگان حمل و نقل مترو آماده شود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورای اسلامی شهر قم، گفت: در جلسات علنی شورای شهر قم علاوه بر خبرنگاران که حق حضور دارند، مردم عادی هم با هماهنگی هایی می توانند در این جلسات حضور داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، گفت: فلسفه حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا، نظارت مردمی بر شورا بود که خوشبختانه در شورای شهر چهارم قم تحقق پیدا کرد.

وی به عملکرد شورای شهر چهارم قم از ابتدای فعالیت خود اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۲ جلسه کمیسیون امور زیربنایی، ۱۷ جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ۲۱ جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری، ۱۷ جلسه کمیسیون خدمات شهری، ۲۰ جلسه کمیسیون حقوقی و نظارت، ۳۷ جلسه رسمی شورای شهر و ۱۴ جلسه کمیسیون تلفیق را داشتیم که عمده جلسات کمیسیون تلفیق مربوط به بررسی برنامه ۵ ساله شهرداری بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز